همراهی مردم با دستگاه‌های فرهنگی؛ راهی مؤثر برای پیشبرد شعار سال
کد خبر: 1392932
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲

همراهی مردم با دستگاه‌های فرهنگی؛ راهی مؤثر برای پیشبرد شعار سال

گروه سیاسی: امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه اگر فرهنگ جامعه سالم باشد همه می‌توانند راحت زندگی کنند، عنوان کرد: برای اصلاح فرهنگ به تنهایی دستگاه‌های فرهنگی نمی‌توانند با توجه به امکانات و نیروهای خود کار را پیش ببرند و همه مردم باید در این زمینه اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان روز گذشته، 22 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این استان گفت: مقام معظم رهبری سال جدید را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کردند.
وی با اشاره به اینکه با عزم ملی و مدیریت جهادی باید در زمینه فرهنگ ده‌ها هیئت و کانون مذهبی ایجاد شود و کار فرهنگی انجام دهند، افزود: دستگاه‌های فرهنگی موظف هستند با برنامه‌ریزی‌ خود حمایت و نظارت بر کارهای مردمی ـ فرهنگی داشته باشند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: گاهی برخی برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود که ضد‌فرهنگ است و امیدواریم شعار سال به‌عنوان یک مسئله اصلی مدنظر همه آحاد جامعه باشد.
وی بیان کرد: برای اصلاح فرهنگ به تنهایی دستگاه‌های فرهنگی نمی‌توانند با توجه به امکانات و نیروهای خود کار را پیش ببرند و همه مردم باید در این زمینه اقدام کنند.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه اگر فرهنگ جامعه سالم باشد همه می‌توانند راحت تنفس کنند، عنوان کرد: اگر در جامعه ما مسائل بدحجابی وجود داشته باشد این موضوع فضای فرهنگی را معیوب می‌کند.
وی گفت: 24 فروردین سالروز رحلت ام‌البنین(س) همسر امیرالمؤمنین(ع) و مادر چهار شهید کربلا است و به همین دلیل این روز را روز تکریم از خانواده‌ها و همسران شهدا نام‌گذاری کرده‌اند.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه شهدا کار بسیار بزرگی انجام داده‌اند، بیان کرد: خانواده‌های شهدا نیز کارهای بزرگی انجام داده‌اند مانند، صبوری و بی‌تابی نکردن که موجب شده پیروزی‌های پشت سر هم برای ملت ایران به‌وجود آید.
حجت‌الاسلام عرب‌پور با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، افزود: مادران شهدای ما در دفاع مقدس نیز کار بزرگی را خلق کردند و بعضی از مادران شهدا با استقامت و صبوری حتی چهار شهید خود را دفن و فدای اسلام کردند و ما امروز در برابر این خون‌های پاک مسئولیت داریم.
وی گفت: قطعنامه‌ای که پنجشنبه گذشته پارلمان اتحادیه اروپا به‌عنوان راهبرد این اتحادیه نسبت به ایران تصویب کرده موادی دارد که بعضی از آن بسیار شرم‌آور است.
حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: این قطعنامه در راستای سیاست‌های خصمانه‌ای که کشورهای غربی و اتحادیه اروپا علیه ایران دارند، است که بر اساس آماری که وجود دارد این شصتمین قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون است.
وی عنوان کرد: اروپایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند با صدور قطعنامه کاری کنند که ملت ایران بگوید، اسلام و نظام را نمی‌خواهیم و تابع رهبری نیستیم و این محال است، زیرا ملت ایران انقلاب کرد که آزاد و مستقل و تابع منافع خود باشد.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه دشمنی استکبار با ما دیرینه است، بیان کرد: گاهی با بهانه‌هایی مانند بحث هسته‌ای، این قطعنامه را به اصطلاح حقوق بشری صادر می‌کنند که بسیار خنده‌دار است.
وی افزود: کسانی این قطعنامه را صادر می‌کنند که در کشور خود یک زن را به جرم حجاب و دیگری را به جرم ایرانی بودن کشتند و از کشور خود سلاح به سوریه فرستادند و افراد بسیاری را سر بریدند و در عراق و افغانستان جنایت‌های بسیاری انجام دادند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: می‌گویند ایران اجازه همجنس‌بازی و راه‌اندازی جاسوس‌خانه نمی‌دهد و به همین دلیل این قطعنامه را صادر می‌کنند که البته ملت ایران اجازه این کارها را به آنها نمی‌دهد.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: همین‌ها که ادعای حقوق بشر دارند، اجازه ندادند که نماینده ایران به محل سازمان ملل در آمریکا برود و اینها ادعای حقوق بشر دارند و آنها بدانند ملت ایران پای اسلام و نظام ایستاده و هیچ‌گاه راه و مسیر خود را با این قطعنامه‌ها عوض نمی‌کنند.

captcha