گردهمایی پیش‌نیازهای ازدواج در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 1391194
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

گردهمایی پیش‌نیازهای ازدواج در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: کارشناس فرهنگی دانشگاه زنجان از برگزاری دومین گردهمایی «پیش‌نیاز‌های ازدواج باید پاس شود»، با محوریت شاخصه‌های ازدواج اسلامی در روز 18 فروردین در دانشگاه زنجان خبر داد.

فاطمه قربانی، کارشناس فرهنگی دانشگاه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که این دانشگاه از سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان «پیش‌نیاز‌های ازدواج باید پاس شود» کرده است، گفت: این دوره‌ها با هدف ارتقای سطح اطلاعات دینی و علمی دانشجویان در زمینه ازدواج برگزار شده و تاکنون یک نشست از آن‌ در دانشگاه برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به این‌که 600 نفر از دانشجویان ورودی بهمن سال گذشته، درس یک واحدی مهارت‌های زندگی را می‌گذرانند، در طول ترم، سرفصل‌های مختلفی به آنان ارائه می‌شود که تا پایان اردیبهشت‌ امسال ادامه خواهد داشت.

کارشناس فرهنگی دانشگاه زنجان با بیان این‌که گردهمایی‌های کلی دوره مهارت‌های زندگی این دانشگاه با عنوان «پیش‌نیاز‌های ازدواج باید پاس شود» نام‌گذاری شده است، ابراز کرد: حجت‌الاسلام تراشیون و حمید حبشی، مدرسان برجسته دانشگاه‌های کشور هستند که در سه گردهمایی این دوره‌های آموزشی به ارائه مباحث می‌پردازند.

قربانی اظهار کرد: برنامه‌ریزی، اخلاق کاربردی، تهدیدات سلامت روان، روابط، آشنایی با حقوق شهروندی، تغذیه، مهدویت و جوان مسلمان در عصر جدید، سرفصل‌های اصلی دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در دانشگاه زنجان هستند.

وی گفت: دومین نشست و گردهمایی «پیش‌نیازهای ازدواج باید پاس شود» با حضور حمید حبشی، کارشناس خانواده و مدرس دانشگاه‌های تهران، در روز 18 فروردین در سالن الغدیر دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: آموزش شاخصه‌های ازدواج موفق و زیر سایه آموزه‌های دین مبین اسلام، یکی از اهداف عمده برگزاری این گردهمایی‌هاست که تبیین آن در دوره جوانی و گام‌های نخست ورود به دانشگاه، ضروری به نظر می‌رسد.

captcha