ارائه برنامه‌های کاربردی توسط نخبگان دینی جهت رفع کاهش جمعیت
کد خبر: 1385768
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
جواهری تأکید کرد:

ارائه برنامه‌های کاربردی توسط نخبگان دینی جهت رفع کاهش جمعیت

گروه اجتماعی: ضرورت توجه به زاد و ولد در جامعه باید توسط متفکران متدین و نخبگان متعهد به نظام و ولایت مورد برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی قرار گیرد.

اشرف جواهری، مشاور امور بانوان نهاد رهبری در استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، در راستای ضرورت توجه به رشد جمعیت و زاد و ولد در جامعه، گفت: لزوم توجه به این مقوله مهم باید با استناد به فرمایش مقام عظمای ولایت به‌صورت منطقی دنبال شود.

پرهیز از شعارزدگی در راستای مقوله کاهش جمعیت

وی با تأکید بر اینکه شعاری عمل کردن در این حیطه مؤثر نبوده و مسئولان ذیربط باید در عمل به ضرورت رشد جامعه بپردازند، اضافه کرد: اینکه بخواهیم تنها به شعار در این مؤلفه وارد شویم راه به جایی نخواهیم برد؛ از این رو مسئولان مرتبط با این مهم باید به‌صورت عملی وارد صحنه شوند.

جواهری، راه‌حل پاک شدن و تغییر ذهنیت خانواده‌ها از شعار فرزند کمتر؛ زندگی بهتر را ریشه‌یابی و آسیب‌زدایی از این مبحث عنوان کرد و گفت: بی‌شک اگر این مهم به‌صورت عمقی و اساسی حل شود گره‌های ذهنی خانواده‌ها در این راستا باز خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: ضرورت توجه به زاد و ولد در جامعه باید توسط متفکران متدین و نخبگان متعهد به نظام و ولایت مورد برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی قرار گیرد؛ چرا که این عزیزان با دلسوزی وافر به این مهم پرداخته و بدون حاشیه در راستای اهداف متعالی اسلام و نظام به فعالیت و خدمت‌رسانی می‌پردازند.

جواهری از عدم توجه مسئولان به این مبحث مهم در سال‌های اخیر ابراز تأسف کرد و گفت: مسئولان ذیربط باید تمامی ابعاد و عواقب توسعه شعار فرزند کمتر؛ زندگی بهتر را مدنظر قرار می‌دادند و سپس این مهم را به‌عنوان شعاری عملیاتی اجرایی می‌کردند.

وی با بیان اینکه بانوان کارمند که فرزندان خردسال دارند از فرزندآوری پشیمان هستند، اضافه کرد: ایجاد مکانی امن برای نگهداری فرزندان نوزاد و خردسال در محل اشتغال مادران می‌تواند در ایجاد امنیت خاطر مادران مثمرثمر بوده و امنیت روانی و روحی آنان را نیز فراهم کند.

جواهری در ادامه در کنار هم بودن مادر و فرزند را بر بهبود روند فعالیت اجتماعی مادران مؤثر خواند و به نظر نبی مکرم اسلام(ص) که با جدایی مادر از فرزند مخالف بودند نیز اشاره کرد.

لزوم تدابیر جهت نگهداری کودکان در محل کار مادران

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با الهام‌گیری از موازین و آموزه‌های اسلامی باید این مهم را لحاظ کرده و برای نگهداری کودکان در محل کار مادران تدابیری جامع اتخاذ کند.

captcha