تخصیص بودجه 1 میلیارد تومانی از اعتبار سال 93 به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد
کد خبر: 1384765
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد خواستار شد:

تخصیص بودجه 1 میلیارد تومانی از اعتبار سال 93 به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد

گروه اجتماعی: کمالوندی از فرمانداران خواست در کمیته‌های برنامه‌ریزی در سال 93 و با محوریت مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری هر شهرستان یک میلیارد تومان برای تجهیز کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 17 اسفند در بیست و یکمین سالگرد ستاد عالی مساجد در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری نقش ارزنده‌ای در راستای اعتلای فرهنگ مساجد داشته و دارند.
وی از فرمانداران خواست در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان در سال 93 و با محوریت مدیرکل فرهنگی ـ اجتماعی استانداری هر شهرستان یک میلیارد تومان برای تجهیز کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اختصاص دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ستاد عالی مساجد کشور در سال 1371 با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در سطح استان‌ها کانون‌های فرهنگ ـ هنری افتتاح و شروع به کار کردند.

کمالوندی اظهار کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان از نظر کمیت در سطح استان به‌دلیل ثبت و ساماندهی کانون‌ها در کشور رتبه نخست را دارند.
وی عنوان کرد: امید است مدیران فرهنگی استان و اعضای کانون‌های فرهنگی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
در ادامه هم‌چنین مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در این نشست گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در طول 21 سالی که از زمان تأسیس آنها می‌گذرد منشأ آثار و برکات متعددی در زمینه مسائل مذهبی، فرهنگی ـ هنری بوده‌اند.

وی افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور نباید کمبود اعتبار و یا امکانات را بهانه‌ای برای کاهش فعالیت‌های خود قرار دهند.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساحد کشور کارکردهای گسترده‌ای دارند و اعضای کانون‌ها نباید تنها به انجام چند فعالیت محدود اکتفا کنند.
یادآور می‌شود: در این مراسم از طرح کرسی تلاوت قرآن که از سال 93 در 40 مسجد کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود، رونمایی شد و هم‌چنین ‌از141 فعال فرهنگی ـ هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، با اهدا‌ لوح سپاس و جوایز ارزنده، تجلیل شد.
 

captcha