برنامه تفسیر قرآن در حسینیه ثارالله خرم‌آباد برگزار شد
کد خبر: 1373658
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
با محوریت سوره مریم؛

برنامه تفسیر قرآن در حسینیه ثارالله خرم‌آباد برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه تفسیر این هفته حجت‌الاسلام میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان ظهر امروز، 21 بهمن با حضور بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی استان در حسینیه ثارالله خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در این برنامه تفسیر قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به آیات اولیه سوره مریم در رابطه با شخصیت این بانوی بزرگوار مباحثی را بیان کرد و گفت: وقتی حضرت مریم(س) در آن بیابان حضرت عیسی(ع) را به دنیا آورد نگران بود که وقتی به میان قومش آمد چه پاسخی در برابر تهمت‌هایی که به وی می‌زنند خواهد داشت که از جانب خداوند به وی وحی رسید که روزه سکوت بگیرد و اجازه دهد فرزندش با مردم سخن بگوید.
وی در تفسیر آیه 27 سوره مریم  با این مضمون که «فَأَتَتْ بِهِ قَوْمَهَا تَحْمِلُهُ قَالُوا یَا مَرْیَمُ لَقَدْ جِئْتِ شَیْئًا فَرِیًّا ؛ پس نوزاد را در حالی که حملش می‌کرد نزد کسان خویش آورد، گفتند: ای مریم! راستی که تو کاری عجیب مرتکب شده‌ای!»،
اضافه کرد: در میان بنی‌اسرائیل رسم بود هرکس از نظر تقوا و پاکدامنی معروف بود اگر مرد بود به او می‌گفتند برادر هارون و اگر زن بود به او می‌گفتند خواهر هارون، وقتی اقوام و نزدیکان مریم وی را بچه به بغل دیدند به او گفتند خواهر هارون تو که به پاکدامنی شهره خاص و عام بودی چه شد که به گناه آلوده شدی.
نماینده ولی‌ فقیه با بیان اینکه این مسئله بیانگر این است که قضاوت مردم همیشه عجولانه است، خاطرنشان کرد: حضرت عیسی(ع) وقتی در برابر مردم به سخن آمد هفت صفت برای خودش بیان کرد که این هفت صفت شامل عبودیت، صاحب کتاب، مقام نبوت، مبارک، نیکوکار نسبت به مادر، مهربان و نیکوکاری و سعادتمندی است.
این مفسر قرآن‌کریم  با اذعان به اینکه گاهی اوقات انسان در برابر سیل تهمت‌هایی که دیگران به وی می‌زنند باید سکوت کند مثل حضرت مریم که در برابر تهمت‌هایی که به او زدند سکوت کرد، اضافه کرد: حضرت عیسی(ع) وقتی با مردم سخن می گفت، گفت خداوند مرا به نماز و زکات سفارش کرده و اهمیت این سفارش در این است که نماز وسیله ارتباط بنده با خدا و زکات وسیله ارتباط انسان با مردم است.

captcha