فعالان قرآنی قم از «محدث» می‌گویند
کد خبر: 1371730
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
وداع ابدی با پیشکسوت قرآنی؛

فعالان قرآنی قم از «محدث» می‌گویند

گروه فعالیت‌های قرآنی: سیدهادی محدث، پیشکسوت، نویسنده و معلم قرآن پنج‌شنبه، 17 بهمن با وداع ابدی با یاران و دوستان قرآنی خویش در آرامگاه ابدی خود در قم آرمید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، وداع با پیکر این معلم و نویسنده قرآنی در میان انبوه مردم، فعالان قرآنی و دینی از مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع و با اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام سعیدی در گلزار علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره شخصیت آن مرحوم گفت: مرحوم سیدهادی محدث از با سابقه‎ترین فعالان قرآنی در انقلاب اسلامی ایران بود و ایشان از مسئولان ارشد مدرسه علوی بودند و فعالیت‎های بسیار گسترده‎ای در زمینه تربیت و تعلیم نسل جوان در حوزه‎های معرفتی بر عهده داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از طلاب و بزرگانی که در مسئولیت‎های فرهنگی، تربیتی و قرآنی و حتی اجرایی کشور حضور یافتند از شاگردان معرفتی و تربیتی ایشان بودند.
نواب تصریح کرد: مرحوم محدث فعالیت‎های قرآنی وسیعی در زمینه نونهالان و سطوح سنی مختلف داشتند و همزمان با مرحوم شهید رجائی و علامه کرباسچیان در مدرسه علوی فعالیت‎های بسیار شایانی در زمینه تربیت قرآنی دانش‌آموزان ایفا کردند.
وفات مرحوم محدث؛ ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه قرآنی

همچنین محسن میرباقری، مدرس برجسته دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما با ذکر این مطلب که شناخت وی از مرحوم محدث به بیش از 40 سال پیش باز می‎گردد، گفت: این شناخت از 25 سال پیش که همکاری‎های فرهنگی و قرآنی را با هم آغاز کردیم بیشتر شد و آشنایی نزدیک‎تری با مرحوم محدث داشتیم.
وی افزود: یکی از حوزه‎های همکاری من با مرحوم محدث در عرصه پژوهش و گردآوری وتدوین مباحث قرآنی و درسی بود.
میرباقری، مرحوم محدث را یکی از فعالان ارزشمند فرهنگ قرآنی، دین و اخلاق اسلامی دانست و رحلت ایشان را ضایعه‎ای برای جامعه قرآنی کشور ذکر کرد.
حجت‎الاسلام والمسلمین صفارهرندی، نویسنده قرآنی و داماد مرحوم محدث نیز در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مرحوم محدث از دهه 40 و 50 شمسی آغاز شد و در عرصه‎های مختلف تربیتی و قرآنی در سطوح مختلف خدمات شایانی را به جامعه عرضه کرده است.
وی افزود: مرحوم محدث به همراه شهید رجایی از اعضای هیئت پاکسازی آموزش و پرورش کشور بودند و اکثر وزرای آموزش و پرورش کشور در دهه 60 از ایشان به عنوان مشاور استفاده می‎کردند.
صفارهرندی تصریح کرد: مرحوم محدث از فعالان برجسته در زمینه تغییر نظام آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش بود و جزء شورای تدوین‌کننده طرح تغییری بود که در سال‌های آخر دهه 60 به نظر امام راحل(ره) نیز رسید.

مرحوم محدث از بنیانگذاران انجمن اسلامی معلمان بود

وی گفت: ایشان از بنیانگذاران انجمن اسلامی معلمان بود ولی فعالیت‎های گسترده قرآنی ایشان از دهه هفتاد آغاز شد که با بسیج فعالان قرآنی کشور در زمینه توسعه فرهنگ عمومی قرآنی و همچنین آموزش همراه با ترجمه و مفاهیم و مشارکت در تألیف کتب نقش بسیار مهمی در نهادینه شدن این سبک از آموزش در نظام آموزشی کشور داشت.
صفارهرندی یادآور شد: ایشان از بانیان تألیف کتب آموزش قرآن در زمینه ترجمه و مفاهیم در آموزش و پرورش بودند و تا پایان عمر نیز در عرصه نهادینه‌سازی آموزش ترجمه و مفاهیم ویژه سنین کودک و نوجوان فعال بودند.

captcha