اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی کشور برگزار شد
کد خبر: 1371405
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
امروز در مشهد؛

اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی کشور برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی سراسر کشور صبح امروز، 16 بهمن با معرفی نفرات برتر در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی سراسر کشور، صبح امروز، 16 بهمن‌ماه با معرفی نفرات برتر در هتل محمدرسول الله(ص) مشهد به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم محمد جماله، نفر سوم رشته قرائت این دوره از مسابقات از دانشگاه بوشهر به تلاوت آیاتی چند از کلام الهی پرداخت و سپس یحیی سالاری، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات علاوه بر تشریفات ظاهری که مرسوم است باید تنبه و تلنگری را نیز برای ما به همراه داشته باشد، اظهار کرد: باید همیشه در ذهن خود مرور کنیم که قرآن برای چه نازل شده است و چگونه باید به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در بحث مسابقات قرآن با توجه به فعالیت‌هایی که صورت گرفته هنوز جای بسیاری از امور خالی است، ابراز کرد: در واقع راه ورود به زندگی سعادتمند عمل به دستورات قرآن و رهنمودهای این کتاب آسمانی به عنوان اساس زندگی است، لذا با این کتاب می‌توان راه برون رفت از لغزش‌ها را پیدا کرد.

سالاری با بیان اینکه شرایط امروز جامعه به گونه‌ای است که اگر به قرآن مراجعه نکنیم در فتنه‌ها گرفتار می‌شویم، تصریح کرد: عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند با تصمیمات خود جنبش‌ دانشجویی را به سمتی که با اهداف آنان هماهنگی دارند ببرند و برخی هم  می‌خواهند جبهه متحد رسانه‌ای و شبکه اجتماعی برپا کنند، لذا راه حل تمام این مشکلات و رهایی از این فتنه‌ها رجوع به قرآن است زیرا در این صورت می‌توانیم با این نقشه ها مقابله به مثل کرده و ابتکار عمل را در دست گیریم.

سپس رحیم قربانی، رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به آیه 86 سوره قصص «وَمَا کُنتَ تَرْجُو أَن یُلْقَى إِلَیْکَ الْکِتَابُ إِلَّا رَحْمَةً مِّن رَّبِّکَ فَلَا تَکُونَنَّ ظَهِیرًا لِّلْکَافِرِینَ، و تو امیدوار نبودى که بر تو کتاب القا شود بلکه این رحمتى از پروردگار تو بود پس تو هرگز پشتیبان کافران مباش»، اظهار کرد: بر اساس این آیه شریفه خداوند یک عنایت ویژه به رسول اکرم(ص) کرده و قرآن کریم بر ایشان نازل شده است، لذا اگر تدبر عمیق در این آیه صورت گیرد می‌توان این برداشت را کرد که هر کسی نمی‌تواند با قرآن ارتباط بگیرد و در خدمت آن باشد مگر اینکه لطف الهی شامل حال او شود.

وی اضافه کرد: قاریان بسیجی قرآن باید همواره شکرگذار این نعمت الهی باشند و با اخلاق، رفتار و گفتار خود این نعمت بزرگی را که خداوند به شما عنایت کرده را قدر بدانند و خود را از این نعمت سلب نکنند که دچار خسران بزرگی می‌شوند.

رئیس مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه 330 نفر از متسابقان مرحله نهایی این جشنواره از میان 40 هزار نفر شرکت کنندگان مرحله مقدماتی بودند، ابراز کرد: این افراد طی سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند و 21 نفر از داوران ممتاز کشوری و بین المللی قرآن و مداحان برتر کشور امر داوری این مسابقات را انجام دادند.

قربانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآن بهانه‌ای است که ندای قرآن وعترت در مراکز آموزش عالی طنین انداز شود، گفت: شما به عنوان نمایندگان این جشنواره انتخاب شده‌اید تا نوای قرآن و عترت را در دانشگاه‌ها طنین انداز کنید و خود را برگزیدگان الهی بدانید که اگر با این دید نگاه نکنید قطعا مسیر را اشتباه رفته‌اید.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری بحث سبک زندگی قرآنی را علاوه بر سبک زندگی اسلامی که همیشه مطرح می‌کردند،عنوان کردند شما منتخبان قرآنی بسیج نیز باید پیشتازان اخلاق الهی و ترویج سبک زندگی قرآنی در میان خانواده و جامعه خود باشید.

یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی شهید دیالمه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدیحه سرایی پرداختند و سپس علی امیری یاراحمدی، رتبه نخست رشته دعاخوانی زیارت خاصه امام رضا(ع) را قرائت کرد و ساسان دشتی، نفر سوم رشته مدیحه سرایی این مسابقات از آذربایجان شرقی در منزلت اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

captcha