برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر خوزستان اعلام شد
کد خبر: 1370001
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳

برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر خوزستان اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان برنامه‌‌های اعضای کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان را به‌مناسبت ایام دهه فجر اعلام کرد.


قاسم مقدمی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به مصوبات کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان گفت: کمیته قرآنی ستاد دهه فجر با مدیریت حجت‌السلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان و با حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه،‌ سپاه حضرت ولیعصر(عج)، صدا و سیما، جهاد دانشگاهی، نیروی انتظامی و اتحادیه امور مؤسسات قرآنی و مردمی خوزستان تشکیل شد که دارالقرآن الکریم استان به‌عنوان دبیرخانه این کمیته معرفی شد.



وی با اشاره به طرح و برنامه‌های قرآنی مصوب این کمیته تصریح کرد: محفل بزرگ انس با قرآن با حضور قاریان و مبتهلان و همچنین تجلیل از برترین‌های مسابقات استانی قرآنی تلاوت و تسنیم به همراه داوران این مسابقات یکشنبه، 20 بهمن با همکاری اتحادیه امور مؤسسات قرآنی مردمی خوزستان و با حضور شخصیت‌های کشوری و بین‌المللی در اهواز برگزار می‌شود. همچنین برگزاری 47 محفل انس با قرآن در اهواز و شهرستان‌ها، برگزاری 4 نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی، برگزاری 11 مسابقه قرآنی در بخش‌ها و سطوح مختلف با همکاری نیروی انتظامی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان دیگر برنامه‌های کمیته قرآنی در ایام دهه مبارکه فجر خواهد بود.



مقدمی افزود: چهار جشنواره قرآن با عنوان جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، جشنواره قرآنی خانواده، جشنواره جوان و قرآن و جشنواره قرآنی پیش‌دبستانی‌ها با همکاری اداره آموزش و پرورش استان در برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود. دیدار با خانواده‌های شهدا و غبارروبی از مزار شهدا توسط اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر و آبادان با همکاری سپاه ولیعصر(عج) استان، همایش تجلیل از فعالان قرآنی در شهرستان‌های ماهشهر، خرمشهر، دزفول، رامهرمز و هویزه با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان، برگزاری جشن‌های انقلاب در مؤسسات قرآنی و به‌صورت ویژه و متمرکز در 9 مؤسسه قرآنی شهرستان ماهشهر از دیگر برنامه‌های این کمیته به‌مناسبت دهه فجر است.



مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌های دیگر اعضای کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان گفت: از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در ایام دهه فجر، برگزاری مسابقات شفاهی و کتبی طرح ملی حافظان قرآن در 415 مرکز در سطح استان با همکاری مؤسسات قرآنی، اعزام نفرات برتر به مسابقات شکوفه‌های قرآنی کشور و مراسم تجلیل از نفرات برتر سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی، همخوانی و ابتهال‌خوانی خواهد بود.



وی ادامه داد: در ایام دهه فجر جهاد دانشگاهی استان، برنامه تجلیل از فعالان فرهنگی و قرآنی دانشگاه‌ها را برگزار می‌کند. همچنین برگزاری 27 محفل انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی خانواده‌ها و کارکنان ناجا و تجلیل از برگزیدگان از برنامه‌های نیروی انتظامی در دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.



مقدمی در پایان گفت: برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دهه فجر برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی با همکاری جامعةالقرآن شوشتر، همایش سبک زندگی قرآنی در دزفول، اجرای طرح ختم یک روزه قرآنی توسط مؤسسات قرآنی خرمشهر و برگزاری 18 محفل انس با قرآن در ادارات تابعه خواهد بود.

captcha