اردوهای جهادی مؤثرترین کار فرهنگی در دانشگاه‌ها است
کد خبر: 1366760
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱

اردوهای جهادی مؤثرترین کار فرهنگی در دانشگاه‌ها است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه جاوید جیرفت گفت: مؤثرترین کار فرهنگی که در دانشگاه‌ها می‌توان، انجام داد برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، هادی پورجاوید، رئیس دانشگاه جاوید جیرفت روز گذشته، 6 بهمن در نشست رؤسای دانشگاه‌های شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با موضوع برنامه‌های بسیج دانشجویی، گفت: مشکلات مالی در همه دانشگاه‌ها وجود دارد، اما با تمام کسری‌ها می‌توان، کارهای بزرگی انجام داد که این در توان همه دانشگاه‌ها است.



وی با بیان اینکه مؤثرترین کار فرهنگی که در دانشگاه‌ها می‌توان انجام داد، برگزاری اردوهای جهادی و راهیان نور است، افزود: در برگزاری این اردوها صرفاً از دانشجویان بسیجی استفاده نشود و از افرادی که قابلیت جذب دارند نیز استفاده شود.



پور‌جاوید تصریح کرد: می‌توان، حضور دانشجویان در اردوهای جهادی را به‌عنوان بخشی از دروس عملی بعضی از رشته‌ها محسوب کرد که این مزیت‌های زیادی هم برای آنها دارد یکی اینکه دانشجو فعالیت میدانی انجام می‌دهد و یک کار خداپسندانه نیز داشته است.



وی بیان کرد: دانشجویان امروز آینده‌سازان کشور هستند و با شرکت در این اردوها از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می‌شوند.



اسماعیل اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز عنبرآباد در این نشست گفت: همه دانشگاه‌ها ناگزیر از کار فرهنگی هستند که بیشتر این کار فرهنگی توسط بسیج دانشجویی انجام می‌شود.



وی افزود: در برگزاری اردوهای راهیان نور باید تمهیدات لازم در زمینه حمل و نقل و مهارت راننده در‌نظر گرفته شود تا در این اردو برای شرکت‌کنندگان مشکلی پیش نیاید.



اسلامی با بیان اینکه در زمینه برگزاری اردوهای جهادی نیز باید ابتدا توسط مسئولان امر در مناطق مختلف نیازها سنجیده و بر اساس نیاز منطقه این اعزام‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: از اساتید و دانشجویان نخبه علاقه‌مند هم در این اردوها استفاده شود.

captcha