گسترش اماکن مذهبی نشان‌دهنده اعتقادات هر منطقه است
کد خبر: 1353465
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
فرماندار حاجی‌آباد:

گسترش اماکن مذهبی نشان‌دهنده اعتقادات هر منطقه است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان حاجی‌آباد گفت: گسترش اماکن مذهبی مانند حسینیه‌ها و مساجد نشان‌دهنده اعتقادات مذهبی و رفتار دینی هر محیط است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، بهرام پوراشرف، فرماندار حاجی‌آباد ظهر امروز 21دی در در حاشیه آئین کلنگ‌زنی و آغاز ساخت حسینیه عاشقان ثارلله روستای گنج از توابع شهرستان حاجی‌آباد، اظهار کرد: شعارها و اهداف قیام حسینی یک موضوع برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها است و جامعه بشری به ویژه مسلمانان در هر شرایط باید خود را مخاطب این پیام بدانند.



وی نماز را کلید عزت و سربلندی مؤمنان دانست و افزود: بهترین و مؤثرترین عبادت به درگاه خداوند و عزاداری برای امام‌حسین(ع)، برپایی نماز و تحکیم دین و باورهای دینی است.



پوراشرف با اشاره به اینکه در صورتی عبادات و عزاداری‌ها مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد که در حد توان بتوانیم در کارهای خیر و عام‌المنفعه مشارکت داشته باشیم، تصریح کرد: ساخت مساجد و حسینیه‌ها به عنوان المان‌های مذهبی در رشد باورهای دینی مردم بسیار مهم و تأثیرگذار است.



این مقام مسئول در شهرستان حاجی‌آباد با تاکید براینکه گسترش این اماکن مذهبی نشان دهنده اعتقادات مذهبی و رفتار دینی هر محیط است، خاطرنشان کرد: کلنگ ساخت این حسینیه در حالی به زمین زده شد که در ایام سوگواری حضرت امام حسن عسکری(ع) قرار داریم و این خود نیز سبب تقویت روحیه همکاری و کمک‌رسانی در ساخت حسینیه عاشقان ثارالله می‌شود.



براساس این گزارش، برآورد هزینه این پروژه 950 میلیون ریال بوده و در زمینی به مساحت 650 مترمربع با زیربنای 350 مترمربع ساخته می‌شود که مبلغ 400میلیون ریال برای احداث این حسینه از طریق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تامین اعتبار شده و مابقی بودجه موردنیاز نیز از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

captcha