زیارت‌نامه از بعید پیامبر(ص) در زنجان قرائت می‌شود
کد خبر: 1348916
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
فردا؛

زیارت‌نامه از بعید پیامبر(ص) در زنجان قرائت می‌شود

گروه اجتماعی: کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری مراسم قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم(ص) همزمان با 28 صفر امسال در زنجان خبر داد.


نورالله صفی‌لو، کارشناس قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که هر ساله به‌مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) ویژه‌برنامه‌های مختلفی در زنجان برگزار می‌شود، گفت: قرائت زیارت‌نامه ازبعید پیامبر اکرم(ص)، یکی از برنامه‌های اصلی این روز است که به‌صورت منسجم در بقاع متبرکه و امامزادگان هر شهرستان برگزار می‌شود.



وی افزود: برپایی این مراسم مذهبی به‌صورت منسجم در جای‌جای کشور، به‌عنوان یک حرکت فرهنگی و مذهبی مؤثر محسوب می‌شود که می تواند به‌عنوان نمادی از دین‌مداری و همچنین ولایت‌مداری مردم مسلمان کشورمان مطرح شود.



کارشناس قرآن و عترت ارشاد زنجان با تأکید بر لزوم اطلاع‏‌رسانی شایسته مراسم قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) در سطح استان، ابراز کرد: زیارت از بعید، زیارت‌نامه‌ای وارده در مفاتیح‌الجنان است که در روز رحلت حضرت محمد(ص) در تمام مساجد، تکایا و زیارتگاه‌های کشور قرائت می‌شود و رسانه‌ها نقش مؤثری در دعوت مردم به این اماکن مقدس در روز 28 صفر دارند.



صفی‌لو در خصوص اجرای این مراسم معنوی در زنجان، اظهار کرد: مراسم قرائت زیارت از بعید رسول اکرم(ص)، همزمان با دهم دی‌ امسال در آستان مطهر امامزاده سید‌ابراهیم(ع) زنجان برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند رأس ساعت 10 صبح در این مراسم حضور یابند.



وی در پایان تصریح کرد: این مراسم با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین ستاد برگزاری نماز جمعه زنجان برگزار شده و شرایط حضور عموم مردم ولایت‌مدار زنجان در آن فراهم شده است.

captcha