شهرستان سنندج نیازمند موقوفات قرآنی است
کد خبر: 1348598
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵

شهرستان سنندج نیازمند موقوفات قرآنی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات این شهرستان وقف مساجد هستند، گفت: سنندج به‌شدت نیازمند وقف‌های ‌قرآنی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جهاندار امجدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج‌ روز گذشته، هشتم دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات این شهرستان وقف مساجد هستند، اظهار کرد: شهرستان سنندج به‌شدت نیازمند وقف‌های ‌ قرآنی است.



وی افزود: در سال 92 تعداد 6 وقف جدید در این شهرستان با همت واقفان خیراندیش به ثبت رسیده است، که این وقف‌ها نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه است.



امجدی با اشاره به اینکه تعداد کل موقوفاتی که تاکنون در این شهرستان به ثبت رسیده ‌319 وقف بوده است، افزود: تعداد رقبات پنج هزار و 838 رقبه و 14 بقاع متبرکه در این شهرستان وجود دارد.



رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج با اعلام اینکه تعداد 486 جلد سند مالکیت برای موقوفات در این شهرستان اخذ شده است، اعلام کرد: تاکنون برای امور موقوفات در استان کردستان یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.



وی با اشاره به اینکه 650 مورد اجاره نامه برای رقبای موقوفه صادر شده است، بیان کرد: از محل اعتبارات دولتی مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برای احداث مساجد کمک شده است.



امجدی با اشاره به اینکه در زمینه پروژه‌های عمرانی اقداماتی صورت گرفته است، یادآور شد: پروژه تجاری مسکونی مسجد حسامی، مسجد شیخ سلیم، احداث موزه قرآن در مسجد نگل، احداث مدرسه علوم دینی در مسجد والی، توسعه مدرسه علوم دینی مسجد پیرمحمد و تعمیر و مرمت رقبای موقوفات از اقدامات انجام شده این اداره در سطح شهرستان سنندج بوده است.



یادآور می‌شود، در پایان از ملیحه سیفی، خبرنگار خبرگزاری ایکنا و چند نفر دیگر از خبرنگاران به‌عنوان خبرنگاران برتر حوزه وقف مورد تجلیل قرار گرفتند.

captcha