برگزاری ویژه‌برنامه رحلت رسول اکرم(ص) در حسینیه اعظم زنجان
کد خبر: 1347550
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

برگزاری ویژه‌برنامه رحلت رسول اکرم(ص) در حسینیه اعظم زنجان

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از برگزاری ویژه‌برنامه رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در این مسجد به مدت 4 شب خبر داد.


مجتبی شهامی، مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر، یکی از فعالیت‌های اصلی بخش فرهنگی حسینیه اعظم زنجان محسوب می‌شود، گفت: حضور مردم ولایی زنجان همزمان با ایام محرم و صفر در برنامه‌های مناسبتی این حسینیه، شور و شعوری غیرقابل وصف داشته و همین امر سبب می‌شود تا روز به روز بر غنای این برنامه‌ها افزوده شود.



وی افزود: با توجه به این‌که در سال‌های اخیر، استان زنجان به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، نگاه‌های بسیاری از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان جهان را به عزاداری‌های خود جلب کرده است، باید در راستای برنامه‌سازی غنی برای ایام مختلف سال در این استان تلاش کرد.



مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان این‌که برگزاری ویژه‌برنامه رحلت رسول اکرم(ص) از جمله برنامه‌هایی است که در آخرین روزهای ماه صفر مورد توجه خادمان فرهنگی این حسینیه است، ابراز کرد: در همین راستا، امسال نیز همزمان با فرارسیدن 28 ماه صفر، در نظر داریم مراسمی را به مدت 4 شب در حسینیه اعظم زنجان برگزار کنیم.



شهامی تصریح کرد: این مراسم همزمان با هشتم دی در حسینیه اعظم زنجان آغاز شده و به مدت 4 شب و تا فرارسیدن سال‌روز شهادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت.



وی با تأکید بر این‌که این ویژه‌برنامه‌ها با حضور عموم مردم زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاوه  بر برپایی مراسم عزاداری و مدیحه‌سرایی، حجت‌الاسلام سید‌جعفر حسینی، مدرس برجسته حوزه علمیه زنجان نیز در این برنامه به ارائه مباحثی در خصوص تاریخ اسلام می‌پردازد.



این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این ایام، با سال‌روز حماسه نهم دی‌ تداخل یافته است، ویژه‌برنامه‌ای نیز با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زنجان در این حسینیه برگزار می‌شود.

captcha