تجمع عزاداران در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 1347377
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
همزمان با 28 صفر؛

تجمع عزاداران در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار سمنان گفت: همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تجمع بزرگ عزاداران سمنانی در میدان سعدی و با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) ازبعید در مسجد امام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حسن سعدالدین، فرماندار سمنان 5 دی در نشست هماهنگی برگزاری آیین سالروز رحلت جانسوز حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و هشتم صفر از مردم همیشه در صحنه و دستگاه‌های اجرایی که در هر چه با شکوهتر برگزار شدن آیین اربعین حسینی در سمنان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند، تقدیر کرد.

وی  تصریح کرد: برای مقابله با توطئه دشمنان در پی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) قرار است امسال به مناسبت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) آیین سینه‌زنی و عزاداری با حضور اقشار مردم و با محوریت نیروهای مسلح به صورت متمرکز در سمنان برگزار و پس از آن زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از بعید قرائت شود.
این مسئول با بیان اینکه این اقدام  یک حرکت فرهنگی و مذهبی است متذکر شد: امیدواریم همانند حماسه اربعین حسینی مردم با حضور پرشور، ارادت خود را به ساحت مقدس پیامبر نبی مکرم اسلام(ص) و خاندان مکرمشان نشان دهند.
سرهنگ علینقی همتی، فرمانده سپاه ناحیه سمنان نیز تصریح کرد: این حرکت عظیم و خودجوش به صورت متمرکز و به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان سمنان با حضور نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم همزمان با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) از ساعت 9:30 صبح سه‌شنبه، دهم دی و از محل میدان سعدی به سوی مسجد امام سمنان و با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید برگزار می‌شود.
در ادامه حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان ضمن تقدیر از حماسه حضور عاشقان حسینی در اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش متذکر شد: مردم ولایتمدار سمنان بصیرت حسینی خود را در اربعین نشان دادند و بار دیگر در مراسم 28 صفر شاهد حضور با اخلاص آنان در عزای رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید خواهیم بود.
وی با اشاره به جایگاه رفیع پیامبر اکرم(ص) در جهان اسلام اظهار کرد: این مراسم معنوی بیانگر ارادت مردم شهرستان سمنان به ارزش‌های اسلامی است و دشمنان اسلام از این مناسبت‌ها همواره واهمه دارند و تلاش خود را برای ضربه زدن به مقام والای پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به کار می‌بندند.
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم همانند اربعین حسینی توطئه‌های انان را خنثی می‌کند از اقشار مختلف مردم ولایتمدار سمنان برای شرکت در آیین گرامیداشت 28 صفر دعوت کرد.

captcha