افزایش بودجه زیارت مشهد در سال 93
کد خبر: 1324231
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
نجفی خواستار شد:

افزایش بودجه زیارت مشهد در سال 93

گروه اجتماعی: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه از بودجه زیارت در سال گذشته تنها 25 میلیارد تومان به مشهد اختصاص پیدا کرد، گفت: امیدواریم در بودجه سال 93 این اتفاق رخ ندهد و به قانون برنامه‌ پنجم بازگردیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدعلی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر روز گذشته، 5 آذرماه  در نشستی خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به کاهش بودجه زیارت، اظهار کرد: براساس مصوبه قانون برنامه مقرر شده بود بودجه خاصی برای امکانات زیارتی در نظر گرفته شود اما متاسفانه در بودجه سال 92 بنا به پیشنهاد نمایندگان مجلس این بودجه میان 31 استان کشور تقسیم شد.



نجفی با بیان اینکه از بودجه زیارت در سال گذشته تنها 25 میلیارد تومان به مشهد اختصاص پیدا کرد، ابراز کرد: امیدواریم در بودجه سال 93 این اتفاق رخ ندهد و به قانون برنامه‌ پنجم بازگردیم.



وی اظهار کرد: کمیته‌ها و نهادهای مختلفی در ارتباط با گردشگری سلامت فعال شده اما یک طرح و سندی که مجموعه عوامل گردشگری سلامت را مشخص کرده باشد تا امکانات برای سال‌های آینده را بتوان پیش‌بینی کرد، وجود ندارد.



رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در جلساتی که با وزیر بهداشت و افراد بخش خصوصی برگزار شده، مقرر شد تا کمیته‌ای برای گردشگری سلامت تا 4 ماه آیندهتشکیل شوئ.



نجفی خاطرنشان کرد: براساس این سند، تکلیف هر بخش در زمینه گردشگری سلامت مشخص می‌شود که امیدواریم مجموعه این مسائل در سند جامع مورد توجه قرار گیرد.



وی تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران به لحاظ گردشگری سلامت باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشت، چون در حال حاضر حداکثر گردشگران سلامتی که به کشور وارد می‌شوند، 80 هزار نفر هستند.



رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: در سال 78 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای برای ایجاد شورای حفاظت از مناطق تاریخی داشته که چند نفر از وزرا نیز عضو این شورا بودند اما پس از چند جلسه کاری این شورا جلسات خود را با قوت دنبال نکرد لذا باید این شورا دوباره احیا شود.



وی با اشاره به بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: در بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی ضوابطی حاکم است که در چند سال اخیر سازمان میراث فرهنگی با دیوان عدالت اداری در ارتباط با این احکام دچار اختلاف نظر شده است.



رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری اجازه ساخت و ساز در اطراف حرم را داده که این امر سبب اختلاف میان سازمان میراث فرهنگی با این دیوان شده است اما امیدواریم از اجرای احکامی که از نظر فرهنگی و تاریخی به بافت شهر لطمه می‌زند، جلوگیری شود.



وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و کمک شهرداری‌ بخشی از مشکلات پیرامون بافت اطراف حرم رضوی مرتفع شود.

captcha