امام حسین(ع) بنیانگذار دانشگاه ایثار و اخلاص عاشورایی است
کد خبر: 1317260
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰

امام حسین(ع) بنیانگذار دانشگاه ایثار و اخلاص عاشورایی است

گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: از امتیازات امام حسین(ع) این بود که یک دانشگاه بی‌نظیر عاشورا تأسیس کرد که در این دانشگاه واحدهای ایثار، آزادگی، صداقت، عدالت، مقاومت، شهامت،اخلاق مداری، اخلاص، تسلیم و رضی را پاس کرد.


آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان، در گفت وگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان و بلوچستان گفت: امام حسین(ع) شخصیت منحصر به فرد و مثالی زدنی در فرهنگ ایثار و شهادت است که دیگر بشریت شخصیتی همچون ایشان را در دنیا به چشم خود نمی‌بیند.



نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در ادامه اظهار کرد: امام حسین(ع) نسبت به دیگر امامان در بخش امامت، علم، قدرت و کرامت در یک ردیف قرار دارد و تمام اوصاف دیگر ائمه معصومین(ع) در وجود امام حسین(ع) دیده می‌شود.



وی همچنین بیان کرد: از امتیازات امام حسین(ع) این بود که یک دانشگاه بی‌نظیر عاشورا تأسیس کرد که در این دانشگاه واحدهای ایثار، آزادگی، وفاداری، صداقت، شجاعت، عدالت، مقاومت، شهامت، عبادت، عزت، صبر، اخلاق مداری، اخلاص، تسلیم و رضی را پاس کرد.



سلیمانی اذعان کرد: دانشگاهی که امام حسین(ع) تأسیس کرده بود طفل 6 ساله تا پیرمرد 70 ساله وجود داشت. در این دانشگاه محتوای پایان‌نامه چنان عزت‌آفرین تنظیم شده که رنگ و بوی شهادت می‌داد.



وی در ادامه افزود: حضرت علی اکبر(ع) تنها فارغ‌التحصیل دانشگاه امام حسین(ع) بود که مدرک وی در برابر نگاه مردم به او اعطا شد. همچنین حضرت علی اصغر(ع) تنها فارغ التحصیلی بود که مدرک خودش را در آغوش اباعبدالله حسین(ع) دریافت کرد.



امام جمعه زاهدان تصریح کرد: حضرت علی اصغر(ع) سندی گویا در حقانیت قیام امام حسین(ع) است که با ریخته شدن خونش تمام تبلیغات مسموم و تظاهر به اسلام دشمنان بی‌نتیجه ماند.

captcha