مکتب عاشورا انسان را به مقابله با ظلم دعوت می‌کند
کد خبر: 1316566
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴

مکتب عاشورا انسان را به مقابله با ظلم دعوت می‌کند

گروه اندیشه: مدرّس حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان گفت: امام حسین(ع) برای پیروی از حق و برپایی نظام حقیقت این قیام را کرد و تا ظلم و ستم هست، مکتبی به نام عاشورا نیز هست که انسان را به مقابله با آن دعوت می‌کند.

اعظم مهدوی، مدرّس حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان و بلوچستان، گفت: عاشورا مکتب انسان‌ساز و آزاده پرور است، که رهبر آن بزرگواری است که به دشمن خود فرمود: اگر دین ندارید، در دنیایتان آزاده باشید.

وی اظهار کرد: عاشورا هر ساله نیاز به یادآوری دارد، زیرا درس مبارزه با ظلم را به بشریت می‌دهد و به انسان می‌آموزد که با حداقل نیرو هم باید در مقابل ظلم ایستاد.

مدرّس حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان تصریح کرد: در جوامع امروزی، ظلم و ستیز بیداد می‌کند و در جای جای کشورهای اسلامی و غیراسلامی، خون افراد بی‌گناه به ناحق ریخته می‌شود و اینجاست که باید به پیروی از مکتب عاشورا، سکوت را بشکنیم و عکس‌العمل نشان دهیم.

مهدوی افزود: امام حسین(ع) برای پیروی از حق و برپایی نظام حقیقت این قیام را کرد، و تا ظلم و ستم هست، مکتبی به نام عاشورا نیز هست که انسان را به مقابله با آن دعوت می‌کند.

وی بیان کرد: این ماه، ماه حزن اهل بیت(ع) و شیعیان ایشان است. از حضرت امام رضا(ع) روایت شده که چون ماه محرم فرا می‌رسد، کسی پدرم را خندان نمی‌دید و اندوه و حزن، پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز دهم و چون روز عاشورا می‌شد آن روز، روز مصیبت و حزن بود و می‌فرمود: امروز روزی است که حسین(ع) شهید شده است.

مدرّس حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان گفت: برای این ماه، اعمالی نیز ذکر شده است که امید است پیروان اهل بیت(ع) با انجام دادن این اعمال به ثواب دنیوی و اخروی آن دست یابند. از جمله این اعمال دو رکعت نماز است که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود.

captcha