امنیت جمهوری اسلامی به‌واسطه سرمایه‌های معنوی ملت است
کد خبر: 1314215
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

امنیت جمهوری اسلامی به‌واسطه سرمایه‌های معنوی ملت است

گروه اجتماعی: جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امنیت است و این به دلیل سرمایه‌های معنوی است که مردم ایران دارند اما دیگران از آ‌ن‌ها بی‌بهره‌ هستند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان در همایش پرچمداران حسینی که دیروز جمعه، 17 آبان‌ در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد، برپایی مراسم عزاداری ماه محرم را بزرگداشت شعائر الهی دانست و با بیان اینکه شاهد برکاتی زیادی از برنامه‌های عزاداری ماه محرم هستیم، گفت: امام راحل نیز در این باره فرمودند: هر چه داریم از محرم و صفر است. در حال حاضر در سرتاسر دنیا آشوب و مشکلات و بحران‌های زیادی وجود دارد و ناامنی مردم منطقه را تهدید می‌کند.



وی اظهار کرد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امنیت است و این به دلیل سرمایه‌های معنوی است که مردم ایران دارند اما دیگران از آن‌ها بی‌بهره‌  هستند. سرمایه‌هایی همچون توسل به ائمه معصوم(ع) و به‌ویژه امام عصر(عج) که وعده داده است در شدائد و سختی‌ها به  فریاد شیعیان خود برسد. یقیناً دست‌های غیبی برای دفع خطرات از کشور و ملتمان در کار است که باید قدرشناس آ‌‌ن‌ها باشیم و شور ولایی خود را تقویت کنیم و آن را در عمل به اثبات برسانیم.



آیت‌الله موسوی‌جزایری خطاب به هیئات مذهبی گفت: این عزاداری‌های شما امری است که پیامبر اکرم(ص) از روز نخست میلاد امام حسین(ع) بشارت آن را به حضرت فاطمه(س) داده بود. از این رو در روایات معروف می‌خوانیم که حضرت زینب(س) در قصر بزرگ یزید در شام در حضور بزرگان بنی‌امیه خطاب به یزید فرمود: کد کیدک و سعى سیعک فوالله لا تمحو ذکرنا؛ کید و مکرت را به کار ببند و همه کوشش‌های خود را به کار بگیر اما به خدا سوگند تلاش‌های تو، راه به جایی نمی‌برد و نمی‌توانی نام و یاد ما را محو کنی. حضرت زینب(س) که تالی‌ تلو ولایت است با این پشتوانه‌ قسم یاد می‌کنند که نام و یاد اهل‌ بیت(ع) ماندگار است.



نماینده ولی‌ فقیه در خوزستان ادامه داد: بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) شهادت امام حسین(ع) سبب می‌شود پرچم اسلام برافراشته بماند و بعدها خداوند انسان‌های مؤمنی را می‌آورد که برای او همه ساله عزاداری خواهند کرد و مجالس سوگی برپا می‌کنند و این امر باعث می‌شود اسلام همچنان زنده بماند.



همچنین در بخشی از این همایش، بر استفاده از تریبون هیئات مذهبی به‌منظور ارائه هشدارهای انتظامی و ترافیکی جهت حفظ امنیت گروه‌های عزاداری و تشکیل کمیته مشترکی از اداره‌کل تبلیغات اسلامی،‌ پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس انتظامی اهواز به‌منظور برگزاری باشکوه مراسم عزاداری و جلوگیری از بروز بی‌نظمی‌ها و حرکات خودجوش تأکید شد.

captcha