نهضت عاشورا به بشریت آموخت نه ظالم باشد و نه ظلم‌پذیر
کد خبر: 1314087
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲

نهضت عاشورا به بشریت آموخت نه ظالم باشد و نه ظلم‌پذیر

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: نهضت عاشورا به بشریت آموخت نه ظالم باشد و نه ظلم‌پذیر و ملت انقلابی مااین دو کلمه را اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام  احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیکشهر، در خطبه‌های روز جمعه، 17 آبان‌ماه که در مسجد جامع الزهراء (س) این شهرستان ایراد شد، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برای نجات جامعه از جهل و نادانی ‌بود و آن‌هایی که در مقابل ایشان صف‌آرایی کرده و شمشیر کشیدند دشمنان اسلام بودند.

وی ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه دادستان زابل گفت: مردم استان به صحنه آمده بودند تا به همگان ثابت کنند که ریختن خون جوانان این مرز و بوم نمی‌تواند مانع از این شود که حضور آنان در صحنه کم رنگ شود.

امام جمعه نیکشهر تصریح کرد: باید در برابر این حوادث حضور خود را در صحنه جدی‌تر از گذشته به دشمن نشان دهیم. دشمن بداند که مراسم عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) امسال پر جمعیت‌تر از سال گذشته و در راستای انتقام گیری از دشمنان نظام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به درس‌هایی که از عاشورا گرفته‌ایم، بیان کرد: اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر نمى‏داریم. ما تحت رهبرى پیغمبر اسلام(ص)، این دو کلمه را مى‏خواهیم اجرا کنیم؛ نه ظالم باشیم و نه مظلوم. ما در طول تاریخ مظلوم بودیم. از همه جهات مظلوم بودیم و ما امروز مى‏خواهیم که مظلوم نباشیم و ظالم هم نباشیم.

لطفیان سرگزی اظهار کرد: کوشش همه مردم باید این باشد که زیر بار ظلم نروند. همان‏طورى‏که ظلم حرام است، زیر بار ظلم رفتن هم حرام است. مظلوم‏شدن غیر زیر بار ظلم رفتن است. آدم باید تا آن‌جا که قدرت دارد، زیر بار ظلم نرود.

وی با اشاره به ضرورت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: نگذارید معیارهاى الهى عوض شود، زیرا وقتى‏ که معیارهاى خدایى عوض شود، هر کس که دنیاطلب‏تر است، هر کس که شهوت‌ران‌تر است، هر کس که براى به دست آوردن منافع شخصى زرنگ‌تر است، بر سر کار مى‏آید.

امام جمعه نیکشهر اذعان کرد: نتیجه تغییر معیارهای ارزشی، این می‌شود که امثال عمربن سعد و شمر و عبیدالله‏بن زیاد به ریاست مى‏رسند و کسى مثل حسین‏بن على(ع)، به مذبح مى‏رود و در کربلا به شهادت مى‏رسد. اگر معیار تقوا در جامعه عوض شد، معلوم است که انسان با تقوایى مثل حسین‌‏بن على(ع)، باید خونش ریخته شود.

captcha