الگوگیری از مکتب عاشورا در مقابله با استکبار جهانی
کد خبر: 1310888
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
حجت‌الاسلام نوفرستی خواستارشد:

الگوگیری از مکتب عاشورا در مقابله با استکبار جهانی

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان ایکنه ملت ایران با درس‌گرفتن از مکتب عاشورای حسینی در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند، گفت: این ایستادگی ریشه در فرهنگ و قرآن دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در بیرجند ضمن تبریک روز ملی 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی بر ملت ایران و تمام مستضعفان جهان گفت: مراسم امسال با روزهای آغازین ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر هم‌زمان شده است.



وی با بیان این‌که بیانات مقام معظم رهبری در حقیقت حیات جدیدی به جامعه بشری و به‌ویژه کشور ایران داده است، ادامه داد: بیانات ایشان سه حادثه بزرگ در این روز تاریخی را نشان می‌دهد.



نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از این حوادث تبعید امام خمینی (ره) برای ایستادگی در مقابل آمریکا یعنی استکبار جهانی بوده است.



حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه رژیم بعثی آمریکا هر جنایتی را بر ملت ایران روا داشتند، یادآور شد: قتل و عام دانش‌آموزان در سال 57 و صلح رژیم شاه با آمریکا زمینه مبارزه ملت ایران را با آمریکا در تاریخ رقم زده است.



وی با بیان اینکه سومین حادثه جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی بود که امام راحل از این جریان به عنوان انقلاب دوم یاد کرده که بسیار مهم‌تر از انقلاب نخست بوده است،ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال 57 اعتراضی در مقابل رفتارهای ناهنجار آمریکا بوده است.



نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و نیست، متذکر شد: این هشدار و تفکر ضمن حمایت از مسئولان کشور به آنها داده شده است.



حجت‌الاسلام نوفرستی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که هیچ‌کس نباید مأموری را که مشغول به کار است مورد توهین و تضعیف قرار دهد، بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ایران اجازه دارند در مورد موضوع خاص هسته‌ای مذاکره کرده و این مذاکرات در قالب مشخص با شش کشور معین و با روند طبیعی ادامه یابد و این موضوع خارج از این معنا نیست.



وی با بیان اینکه عده‌ای در خارج و داخل کشور با تبلیغات سوء و با استفاده از برخی از وضعیت‌ها مسأله هسته‌ای را مسأله مهم جلوه داده که باید مراقب این افراد بود، اضافه کرد: برخی از افراد داخل کشور از روی سادگی و برخی دیگر از روی غرض فکر می‌کنند اگر در مقابل خواسته‌های نابجای آمریکا کوتاه آییم مسائل اقتصادی کشور ایران حل خواهد شد این افراد سخت در اشتباه هستند.



نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که جریانات هسته‌ای در کشور ایران امروز به طور گسترده دنبال می‌شود، تصریح کرد: هرگز عقب‌نشینی و همنشینی با آمریکا و غرب مشکلات ایران را حل نکرده است.



حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: لازم است ملت ایران بیدار بوده و این ملت از مسئولانی که در جبهه دیپلماسی فعالیت می‌کنند حمایت کرده تا جایی که در چارچوب نظام باشد.



وی با بیان این‌که ملت ایران با درس‌گرفتن از مکتب عاشورای حسینی در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند، اضافه کرد: این ایستادگی ریشه در فرهنگ و قرآن دارد.



نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کسانی که با این فرهنگ آشنا نیستند باید بدانند رسیدن به توحید جزء مقابله با استکبار میسر نیست، یادآور شد: یک اصل رسیدن به جامعه توحیدی وجود انسان‌های موحد در مقابل زیاده‌خواهان و مستکبران است.



وی در پایان به سخن مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان کشور ایران 30 سال از دیگر کشورها در مورد درک مسائل سیاسی و مبارزه با استکبار جلوتر هستند.

captcha