طوفان‌ الاقصی؛ بیدارگر وجدان‌ بشری در سکوت رسانه‌ای غرب
کد خبر: 4194345
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
حجت‌الاسلام شهریاری مطرح کرد:

طوفان‌ الاقصی؛ بیدارگر وجدان‌ بشری در سکوت رسانه‌ای غرب

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی موجب بیداری جهانی به نفع مردم غزه شد، گفت: دولت‌های غربی خیلی تلاش کردند این بیداری جهانی شکل نگیرد و به این منظور دست به سکوت شدید رسانه‌ای زدند اما موج بیداری جهانی به حدی فراگیر بود که در این زمینه موفق نشدند.

حجت الاسلام حمید شهریاری

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی گفت: آنچه که در نوار غزه در جریان است، یک مقاومت مقدس برای رسیدن به اهداف ملی و دینی است. عملیات طوفان‌الاقصی منجر به شکست بزرگ و غیرقابل ترمیم جنایتکاران صهیونیستی شده و از سوی دیگر این عملیات بیداری وجدان‌های آگاه در سراسر جهان را رقم زده است.

وی افزود: دولت‌های غربی خیلی تلاش کردند که این بیداری جهانی شکل نگیرد و به این منظور دست به بایکوت شدید رسانه‌ای زدند ولی موج بیداری جهانی به حدی فراگیر بود که در این زمینه موفق نشدند و به همین دلیل پایتخت کشورهای غربی برای حمایت از مردم مظلوم غزه شاهد تظاهرات میلیونی و گسترده‌ای است.

بیداری وجدان جهانی در شرایط بایکوت شدید رسانه‌ای غرب

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: همچنین بیداری وجدان‌های جهانی در شرایطی رقم خورده که رژیم منحوس صهیونیستی 75 سال دست به مظلوم‌نمایی زده و نشان می‌داد که مورد ظلم قرار گرفته است ولی امروز همه بیدار شده‌اند و به حقایق دست پیدا کرده‌اند و دیگر لابی‌های صهیونیستی در غرب و شرق عالم و خود صهیونیست‌ها نمی‌توانند دست به کتمان و انکار مظالم و جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی بزنند.

شهریاری با بیان اینکه خون انسان‌های مظلوم در غزه موجب بیداری وجدان‌های جهانی شده است، گفت: ما یقین داریم مردم مظلوم غزه می‌توانند با حمایت وجدان‌های بیدار در جهان به مقاومت خود ادامه دهند تا زمانی که رژیم غاصب، کودک‌کش، جنایتکار و نژادپرست صهیونیستی به نقطه فروپاشی و سقوط کامل برسد.

وی ادامه داد: شکستی که ارتش پرمدعا و تا بن‌دندان مسلح رژیم صهیونیستی از عملیات طوفان‌الاقصی متحمل شده هیچگاه قابلیت ترمیم ندارد، چون اذهان و افکار جهانی به سمت حقیقت و واقعیت‌های 75 سال گذشته معطوف شده‌ و لذا از این جهت شکستی که رژیم صهیونیستی متحمل شده کاملا جبران‌ناپذیر است. آنها حتی اگر در صحنه جنگ واقعی هم بتوانند پیروزی‌های ظاهری به دست آورند اما در صحنه جنگ نرم شکست بزرگی را متحمل شده‌اند.

طوفان‌الاقصی و حیثیت‌زدایی از صهیونیست‌ها را بی‌آبرو کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: البته در صحنه جنگ سخت هم رژیم صهیونیستی خسارت‌های جبران‌ناپذیری متحمل شده است؛ از بی‌اعتباری سیستم اطلاعاتی این رژیم گرفته تا بی‌آبرویی ارتش آن،  همه به نوعی موجب بی‌اعتباری صهیونیست‌ها شده است. امروز شاهد این هستیم که بسیاری از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در اراضی اشغالی در حال کوچ کردن به دیگر نقاط دنیا هستند و سرمایه‌هایشان را خارج کرده‌اند. امروز دیگر هیچ‌نقطه‌ای از اراضی اشغالی جای امنی برای صهیونیست‌ها نیست.  500 هزار نفر از ساکنان رژیم صهیونیستی آواره مرزها شده‌اند و در اردوگاه‌های موقت روز را به شب و شب را به روز می‌رسانند. همه این اتفاقات سبب شده تا مقام معظم رهبری بر شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی تأکید کنند.

شهریاری به نقش دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه در پایان جنایات رژیم صهیونیستی اشاره و تأکید کرد: بدون تردید مهمترین مطالبه وجدان‌های بیدار از دیوان بین‌المللی دادگستری این است که مستقلانه و بدون اثرپذیری از فشارهای آمریکا و غرب دست به بررسی و صدور رأی نهایی بزند. این دیوان باید جنایتکاران جنگی را که مسبب کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان در غزه هستند معرفی کرده و مورد محاکمه قرار دهد.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha