طوفان الاقصی ریشه در اهانت به مقدسات دارد
کد خبر: 4193373
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کنعانی:

طوفان الاقصی ریشه در اهانت به مقدسات دارد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: رژیم صهیونیستی به دروغ و با توسل به امپراتوری رسانه‌ای تلاش کرد، عملیات طوفان الاقصی را دلیل حمله خود نشان دهد اما ریشه طوفان الاقصی اهانت به مقدسات دینی، تعرض به مسجد الاقصی و نقض حقوق بشر توسط رژیم غاصب با حمایت رژیم آمریکا است.

ارسالی**** طوفان الاقصی ریشه در اهانت به مقدسات و تعرض به مسجد الاقصی داردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست رسانه‌ای تهران با موضوع «اتحاد رسانه‌ای مقابله با تروریسم و داعش، از غزه تا کرمان» صبح پنجشنبه ۲۱ دی با حضور حجت‌الاسلام علی رضایی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم سیدمجید هاشمی دانا، مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس و جمعی از مسئولان سازمان‌های اقشاری بسیج در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این نشست گفت: به روح بلند شهدای مقاومت و مظلوم فلسطین درود می‌فرستم. یاد و خاطره شهید گرانقدر و قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و به روح بلند شهدای اخیر که در سالروز شهادت حاج قاسم توفیق پیدا کردند، همنشین روح بلند آن شهید باشند و مظلومانه با دستان تروریست‌های شوم، شهد شیرین شهادت نوشیدند، درود و سلام می‌فرستم.

وی در ادامه به تشریح تحولات فلسطین و جنایت‌های رژیم و حامیانش در غزه پرداخت و بیان کرد: طوفان الاقصی سیلی محکم خداوند به رژیم صهیونیستی و تجلی اراده خداوند در تحقق مشیت خود بود. این رژیم پس از شکست بی‌سابقه و غیرقابل ترمیم، نسل‌کشی علیه مردم نوار غزه را با حمایت رژیم آمریکا آغاز کرد و تاکنون بیش از ۲۵ هزار شهروند فلسطینی را به خاک و خون کشیده است. اما هر روز که گذشت شکست‌های سنگین دیگری را متحمل شد و این رژیم با دستان خود میخ‌های محکمی بر تابوت مرگ و فروپاشی خود کوبیده است.

کنعانی با بیان اینکه پس از سه ماه جنگ نابرابر و ظالمانه، بی‌تردید رژیم صهیونیستی فرسوده‌تر از هر زمان است، ادامه داد: ملت فلسطین استوارتر و محکم‌تر از هر زمان، مقاومت فلسطین قوی‌تر از هر زمان و محور مقاومت منجسم‌تر و مقتدرتر از هر زمان و حامیان رژیم جعلی صهیونیستی ازجمله آمریکا رسواتر از هر زمان دیگری است. 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به مواضع رسانه‌ای آمریکا در این زمینه گفت: حقیقت این است که آمریکا تمام این جنگ و از اول تا آخر آن حضور دارد و این آمریکا است که رژیم فروپاشیده را اداره می‌کند و تمام وزن سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی، رسانه‌ای و حقوقی خود را در کفه ترازوی رژیم جعلی اسرائیل گذاشته است تا مانع فروپاشی حقیقی این رژیم جعلی شود.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه آمریکا در دهه‌های اخیر شکست‌های سنگینی خورده است، اما پس از طوفان الاقصی نیز تمام توان خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفت. پنج بار سفر بلینکن به منطقه، حضور وزیر دفاع آمریکا در اتاق‌های جنگ در تل‌آویو، ارسال تسلیحات نظامی، به‌کارگیری حق وتو در شورای امنیت به نفع رژیم اسرائیل، حضور در آب‌های منطقه برای حمایت از این رژیم، ارسال مستمر پیام‌های سیاسی برای محور مقاومت به منظور ایجاد فضای تنفسی برای رژیم صهیونیستی و عبور از تمام اصول انسانی و قواعد بین‌المللی بشردوستانه نشان می‌دهد آمریکا نه‌تنها بخشی از جنگ بلکه تمام جنگ است و به‌شدت نگران وضع موجود رژیم صهیونیستی و عواقب شکست کامل آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آنها به دروغ با توسل به امپراتوری رسانه‌ای تلاش کردند، عملیات طوفان الاقصی را دلیل حمله رژیم صهیونیستی نشان دهند، اما ریشه طوفان الاقصی اهانت به مقدسات دینی، تعرض به مسجد الاقصی و نقض حقوق بشر توسط رژیم غاصب با حمایت رژیم آمریکا است. طوفان الاقصی چهره واقعی رژیم را به مردم دنیا نشان داد.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی موازنه راهبردی را به نفع فلسطین تغییر داد، گفت: طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را که با حمایت آمریکا و در راستای عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی امیدوار کرده بود، اکنون به عنوان متهم در افکار جهانی رسوا کرده و به عنوان مجرم و مرتکب نسل‌کشی در فلسطین در جایگاه متهم در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه شناخته شده است که امیدواریم و از دیوان بین‌المللی لاهه می‌خواهیم به درخواست شکایت کشور‌ها عادلانه عمل کند و تسلیم فشارهای سیاسی و غیرسیاسی آمریکا نشود.

کنعانی ادامه داد: آمریکا ناامید از پیروزی در میدان‌های جنگ در تلاش است، شکست رژیم صهیونیستی را در میدان سیاست بر ملت فلسطین تحمیل کند و بی‌شک تلاش‌های آمریکا به جایی نخواهید رسید. ملت فلسطین هوشیار هستند تا در معرض طرح‌های سیاسی آمریکا میدان را به نفع سازشگران ترک نکرده و عرصه را برای اسرائیل و حامیانش واگذار نکنند.

وی یکی از مهمترین تحولات پس از طوفان الاقصی را شکست امپراتوری رسانه‌ای آمریکا - صهیونیست خواند و بیان کرد: اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن ۱۱۰ خبرنگار، گویای آن است که این رژیم از واقع‌نمایی جنایات خود در هراس است و کمر به قتل خبرنگاران بسته و مقامات آمریکا نیز در این جریان کمک می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با بیان اینکه تردیدی نیست آمریکا در میدان نبرد سیاسی نیز به شکست خواهد رسید، گفت: به روح حاج قاسم درود و سلام می‌فرستیم، چرا که او بود که در مسیر نگاه امام خمینی و با تأسی از نگاه امام خامنه‌ای، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در رأس فتنه‌ها در جهان دید و بازوان آنها را قطع کرد و دست ملت فلسطین را برای مقابله با آنها قدرتمندتر کرد. 

انتهای پیام
captcha