رئیس‌جمهور؛ سخنران کنفرانس «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری»
کد خبر: 4193202
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
حجت‌الاسلام شهریاری اعلام کرد:

رئیس‌جمهور؛ سخنران کنفرانس «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری»

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلام در نشست خبری پیرامون کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» گفت: هر قطره خون از خون‌‌های مستضعفان جهان و آزادی‌خواهان که بر زمین ریخته می‌شود امضایی بر حکم جنایت‌های استکبار جهانی است و این خون‌ها باعث کلید خوردن نظم نوین جهانی شده‌ و محور مقاومت توانسته نظم فعلی جهانی را به چالش بکشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز، چهارشنبه 20 دی ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری همایش بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» گفت: به جرئت می‌توان گفت در حال گذار به یک نظم نوین جهانی هستیم و شاخص‌های این نظم، آگاهی توده مستضعف نسبت به وضعیت موجود است. بیش از یکصد سال از آغاز به کار رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی، توده مستضعف حقیقت را یافته‌اند و در میدان حضور پیدا کرده‌اند.
 
وی افزود: در نظم فعلی جهان عده‌ای مستکبر و دیکتاتور با تعیین اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود درصدد چپاول و غارت دنیا هستند و یک غده سرطانی را در منطقه ما ایجاد کرده‌اند تا بتوانند منافع خود را تأمین کنند. صدها خبرنگار که به دنبال نشان دادن حقیقت بودند توسط مستکبران به شهادت رسیدند تا واقعیت‌های غزه به دنیا مخابره نشود. 
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: هر قطره خون از خون‌‌های مستضعفان جهان و آزادی‌خواهان که بر زمین ریخته می‌شود امضایی بر حکم جنایت‌های استکبار جهانی است و این خون‌ها باعث کلید خوردن نظم نوین جهانی شده‌اند. در کشورهایی مانند لبنان، غزه، یمن، سوریه و عراق شاهد تقویت محور مقاومت هستیم که این محور نظم فعلی جهانی را به چالش کشیده است.
 
شهریاری با بیان اینکه در پیچ تاریخی کنونی علمای اسلام و نخبگان جهان اسلام وظیفه دارند پیام عملیات طوفان‌الاقصی را به گوش دنیا برسانند، گفت: نخبگان جهان اسلام همانند توده‌ها موظف هستند که در صحنه حمایت از مردم مظلوم غزه حضور پیدا کنند و دست به جهاد تبیین بزنند. علمای اسلام در این شرایط احساس وظیفه کردند با جهاد تبیین و صدور فتواهای مناسب از حرکت مردم غزه حمایت کنند.
 
وی ادامه داد: بیش از هفتاد سال است که مردم فلسطین تحت ظلم و ستم قرار دارند و در تقابل با ددمنشان مسلح که خانه‌هایشان را تخریب کرده‌اند و زنان و کودکان‌شان را به شهادت رسانده‌اند باید مورد حمایت ما و نخبگان جهان اسلام قرار گیرند و به همین منظور کنفرانس‌های مختلف برای حمایت از حرکت مردم غزه برگزار شده که یکی از آنها در روز یکشنبه هفته آینده، 24 دی، با عنوان همایش بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» در هتل استقلال تهران برگزار خواهد شد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: در این شرایط باید کالاهای ساخت اسرائیل تحریم شوند، کشورهای اسلامی باید موقتاً یا دائمی روابطشان را با این رژیم وحشی قطع کنند. با کمال تأسف باید اعلام کنیم که سازمان‌های بین‌المللی و در رأس آنها سازمان ملل و شورای امنیت نتوانسته‌اند وظایفی را که بعد از جنگ جهانی دوم عهده‌دار شده‌اند انجام دهند و نمره تجدیدی برای یک بار دیگر برای آنها صادر شد.
 
شهریاری با بیان اینکه یک بار دیگر وحشی‌گری غربی در سرزمین غزه به نمایش گذاشته شده است، گفت: این وحشی‌گری زمانی در جنگ جهانی دوم بیش از هفتاد میلیون انسان را به کام مرگ کشاند و این بار هم در غزه تاریخ در حال تکرار است. به جنگ‌افروزان هشدار می‌دهیم مراقب باشید جنگ جهانی جدیدی را کلید نزنید تا دنیا را به کام مرگ و جنگ فرو نبرید. تنها راه خروج از این مصیبت بزرگ در منطقه توقف کامل و بدون قید و شرط جنگ است. ما امیدواریم که مردم آزاده جهان همچنان در صحنه حضور داشته باشند.
 
وی با تشکر از دولت‌ها و ملت‌های حامی مقاومت لبنان و یمن و تحریم کالاهای صهیونیستی، اظهار کرد: آنچه که در غزه رخ داده نتیجه هفتاد سال ظلم و جنایت است. اعلام می‌کنیم که دوباره کوچ اجباری در غزه در حال وقوع است و قرآن مجید تأکید دارد با کسانی‌که شما را کوچ اجباری می‌دهند بجنگید.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تشریح کنفرانس مذکور گفت: در این کنفرانس با حضور بیش از دویست عالم و نخبه جهان اسلام به دنبال تبیین طوفان‌الاقصی هستیم و در این راستا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کتبی را به چاپ رسانده و در ظرف دو سه ماه گذشته بیش از دویست گفت‌وگو با علمای جهان اسلام انجام شده است. 
 
شهریاری اعلام کرد که حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، سخنران اصلی کنفرانس بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا، درباره اسامی سخنرانان خارجی به ویژه سخنرانانی که از کشورهای عضو محور مقاومت به سخنرانی می‌پردازند، گفت: 200 شخصیت و عالم جهان اسلام به این کنفرانس دعوت شده‌اند و تلاش گسترده‌ای در این‌باره صورت گرفته و برای آنها دعوتنامه ارسال شده است. علی‌رغم اینکه دو هفته است کارهای مربوط به همایش را شروع کرده‌ایم و یک هفته از آن هم با تعطیلات سال نو میلادی همزمان شده ولی استقبال خوبی از این همایش به عمل آمده است. اگر اسامی نهایی شود قطعاً یک روز قبل از آغاز کنفرانس اسامی سخنرانان خارجی را اعلام می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایکنا، درباره تعداد مقالات ارسال‌شده به این همایش گفت: با توجه به اینکه دو هفته است اصل این همایش کلید خورده طبیعتاً فرصت برای اینکه ما مقالاتی را از جهان اسلام جمع‌آوری کنیم نبوده و برنامه این همایش هم جمع‌آوری مقالات نیست. هدف این است که علمای جهان اسلام از حداقل 50 کشور جهان چه اسلامی و چه غیراسلامی گرد هم آیند و بیانیه و مطالب مناسبی را علیه رژیم صهیونیستی ارائه دهند.
 
گزارش از سعید امینی
 
انتهای پیام
captcha