از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان تا درخواست پزشکان آمریکایی برای آتش‌بس
کد خبر: 4185443
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
آخرین اخبار فلسطین

از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان تا درخواست پزشکان آمریکایی برای آتش‌بس

همزمان با افزایش شدت حملات رژیم صهیونیستی به غزه، در مرز بین لبنان و سرزمین‌های اشغالی درگیری‌ها بین حزب الله و صهیونیست‌ها افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی به شدت افزایش یافته است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ۵ موشک از جنوب لبنان به سوی منطقه اصبع الجلیل واقع در شمال اراضی اشغالی شلیک شده است. رسانه‌های عبری نیز از شلیک یک فروند موشک کورنت به سوی شهرک صهیونیستی المطله خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که شهرک صهیونیستی «مسکاف عام» نیز هدف قرار داده شده است. ۲ موشک نیز به سوی موضع صهیونیستی السماقه در تپه‌های اشغالی کفرشوبا شلیک شده است.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مواضع نظامی المرج و المطله را با سلاح مناسب هدف قرار داده و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف موضع «برکه ریشا» و شهرک صهیونیستی «دوویو» هدف قرار داده که حمله به دوویو در دو نوبت انجام شده است.

حزب‌الله لبنان حمله به دوویو را پاسخی اولیه به بمباران یک خانه در شهرک «حولا» توسط ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته عنوان کرد.

تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان

فرانسه: امکان نابودی کامل حماس وجود ندارد

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در سخنانی در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی امارات گفت: مقامات اسرائیل باید اهداف و هدف نهایی خود از حملات به غزه را دقیق‌تر مشخص کنند زیرا به نظر من نابودی کامل حماس امکان‌پذیر نخواهد بود.

مکرون اظهار داشت: فرانسه درباره از سرگیری خشونت‌ها در غزه بسیار نگران است به خاطر همین قصد دارم به قطر سفر کنم تا درباره تلاش‌های ممکن برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس با مقامات این کشور گفت‌وگو کنم.

وی در یک نشست خبری در نشست تغییرات اقلیمی امارات که با عنوان کوپ ۲۸ از روز پنجشنبه در حال برگزاری است، تصریح کرد: رسیدن به وضعیت آتش‌بس نیاز به افزایش دوبرابری تلاش‌ها از سوی دو طرف و تضمین برای آزادی گروگان‌ها دارد.

اسرائیل بعد از چند روز آتش‌بس موقت روز جمعه حملاتش به نوار غزه را از سرگرفت. رئیس جمهور فرانسه خطاب به اسرائیلی‌ها گفت که اهداف خود را در قبال حماس مشخص کنند.

وی گفت: ما در لحظه‌ای هستیم که مقامات اسرائیل باید اهداف و هدف نهایی خود را دقیق‌تر مشخص کنند. به نظر من نابودی کامل حماس امکان‌پذیر نخواهد بود و در این صورت جنگ ۱۰ سال طول می‌کشد.

مکرون افزود: اگر امنیت اسرائیل به قیمت جان فلسطینی‌ها و خشم افکار عمومی به دست آید، امنیت پایداری برای اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.

پیش‌تر مکرون با بیان این ادعا که اسرائیل حق دارد با از بین بردن گروه‌های تروریستی از خود دفاع کند، گفته بود که تل آویو حق دارد از طریق اقدامات هدفمند اما در عین حال با به خطر نینداختن جان غیرنظامیان، از خود دفاع کند. وی مدعی شد: ما می‌دانیم که تنها پاسخ ممکن به تروریسم، یک پاسخ قوی و عادلانه است.

تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان

انهدام دو نفربر زرهی رژیم صهیونیستی در شمال غزه

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد دو نفربر رزهی صهیونیست ها را در شمال غزه با راکت های ضد زره یاسین 105 هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد مواضع نیروهای دشمن صهیونیستی در موقعیت «کیسوفیم» را با سامانه راکتی کوتاه برد 114 میلیمتری «رجوم» هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام در بیانیه کوتاهی از شلیک مستقیم تک تیراندازهایش به یک نیروی ارتش اشغالگر در شمال غزه خبر داد.

این در حالی است که نیروهای رژیم اشغالگر قدس اقدام به گلوله باران مناطق مختلف شمال نوار غزه کردند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را نیز به شدت بمباران کرد.

تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان

حماس : در حال حاضر مذاکره‌ای برای آتش بس وجود ندارد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر آمادگی مقاومت فلسطین برای هر سناریویی تاکید و اعلام کرد که هیچ مذاکره‌ای در حال حاضر در مورد آتش بس وجود ندارد.

صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: اسرای صهیونیست تنها در صورت توقف جنگ و آزادی تمامی اسرای فلسطینی آزاد خواهند شد.

العاروری: تا پایان تجاوز و آتش بس همه جانبه و نهایی، مبادله اسرا صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: اشغالگران اصرار دارند که هنوز زنان و کودکان در میان اسرا وجود دارند و ما اعلام کردیم تمامی زنان و کودکان را تحویل دادیم و اسرای باقی مانده در غزه سربازان و مردان غیرنظامی هستند که در ارتش رژیم اشغالگر خدمت کرده‌اند.

العاروری تأکید کرد: ما اعلام کردیم که آماده تبادل اجساد صهیونیست‌ها با اجساد شهدا هستیم، اما برای بیرون آوردن اجساد اسرائیلی‌ها از زیر آوار به زمان نیاز داریم. برای بیرون آوردن اجساد اسرائیلی‌هایی که در حملات رژیم اشغالگر به غزه کشته شدند، به زمان نیاز داریم.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به کارشکنی صهیونیست‌ها در مسیر تمدید توافق آتش‌بس افزود: اشغالگران تصمیم گرفتند که معامله تبادل اسرا را با معیارهای جدید از سر نگیرند. از نظر ما اسرای مسن صهیونیست در ارتش این رژیم خدمت کرده‌اند و برخی از آنها هنوز در ارتش هستند.

العاروری همچنین خاطرنشان کرد: مقاومت برای همه سناریوهای نظامی اسرائیل اعم از جنگ‌های زمینی، هوایی یا جنگ‌های دیگر آماده است، رژیم اشغالگر اسرائیل در گام راهبردی برای کوچاندن ملت فلسطین شکست خورده است.

تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان

اعتراف آمریکا: فلسطینیان بسیاری بیگناه کشته شده‌اند

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در تداوم سیاست های دوگانه واشنگتن و تشریح ۵ اصل رویکرد آن به جنگ اسرائیل و حماس گفت در حالی که آمریکا از اهداف نظامی مشروع اسرائیل در غزه حمایت می کند اما در عین حال اعتراف کرد: بسیاری از فلسطینیان بیگناه کشته شده اند و رنج غیرنظامیان در غزه بسیار زیاد بوده است.

کامالا هریس که در حاشیه اجلاس آب و هوای کاپ ۲۸ در دبی با چندین رهبر کلیدی منطقه ملاقات کرد، به خبرنگاران گفت که شنبه با رهبران کشورها در مورد انتظارات پس از جنگ، به طور عمیق گفت‌وگو کرده است.

وی ادعا کرد: چگونگی دفاع اسرائیل از خود مهم است. ایالات متحده صریح گفته است که قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید رعایت شود. تعداد زیادی فلسطینی بی‌گناه کشته شده‌اند. صراحتاً، مقیاس رنج غیرنظامیان، و تصاویر و ویدئوهایی که از غزه منتشر می‌شود بسیار دردناک است. این واقعا دلخراش است.

معاون بایدن افزود: در حالی که اسرائیل اهداف نظامی خود را در غزه دنبال می‌کند، ما معتقدیم که باید اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه انجام دهد.

وی ادامه داد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر با تیم امنیت ملی و شرکای خود در منطقه در مورد اینکه مسیر آینده برای غزه و کرانه باختری چگونه خواهد بود، گفتگو می کنند.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که در حال حاضر پنج اصل رویکرد آمریکا را هدایت می کند و آن هم عدم جابجایی اجباری مردم فلسطین، عدم اشغال مجدد غزه، عدم محاصره، عدم کاهش قلمرو و عدم استفاده از غزه به عنوان بستری برای تروریسم است.

تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان

درخواست یک هزار و ۳۰۰ پزشک در آمریکا برای آتش‌بس

بیش از یک هزار و ۳۰۰ پزشک در نامه‌ای به جو بایدن رییس جمهور آمریکا خواستار برقراری آتش بس در غزه شدند.

در این نامه نهاد مدگلوبال به نمایندگی پزشکان و پرستان خواهان آزادی اسرا در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی فوری به این منطقه در محاصره شد.

مدگلوبال یک سازمان بشردوستانه مستقر در آمریکا است که اقدام اضطراری و برنامه‌های سلامتی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این نامه خواستار دسترسی ۲.۳ میلیون مردم غزه به آب سالم، سوخت و کمک‌های پزشکی می‌شود و همچنین از رهبران می‌خواهد که مصر و اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا همه مرزها را برای توزیع کمک‌ها باز کنند.

دکتر ظاهر سهلول رئیس این نهاد گفت: «پزشکان شاغل در غزه تلاش بسیار زیادی کرده‌اند و خطرات واقعی را به جان خریده‌اند و در مواجهه با غم و اندوه فلج کننده و خطر, جان بسیاری از افراد را نجات داده‌اند.

وی تاکید کرد: سیاستمداران باید بدانند که آتش بس دائمی سیاست نیست، بلکه مربوط به حقوق بشر است.

انتهای پیام
captcha