نعیم قاسم: اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد
کد خبر: 4183965
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

نعیم قاسم: اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت که رژیم صهیونیستی بعد از اینکه نتوانست از طریق حمله زمینی، حتی یک اسیر را آزاد کند، مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی گفت: اگر بخواهیم رویدادهای غزه را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که بعد از ۴۹ روز تصمیم گرفته شد که آتش‌بس موقت قابل تمدید ایجاد شود و اسرائیل خواهان آتش‌بس نبود، بلکه مجبور به پذیرش آن شد، زیرا رژیم صهیونیستی شعار آزادی اسرا از طریق حمله زمینی را سر داده بود و بعدها معلوم شد که حتی یک اسیر هم از طریق حمله زمینی آزاد نکرد، بلکه تقریباً ۶۰ نفر از آن‌ها نیز در این عملیات کشته شدند.

شیخ نعیم قاسم افزود: یکی از رهبران حماس به ما اطمینان داد که هیچ یک از زیرساخت‌های مقاومت در زیر زمین طی این دوره آسیب ندید و اگر بعد از دوره آتش‌بس آنها (صهیونیست‌ها) برگردند (حملات خود را آغاز کنند)، ما نیز برمی‌گردیم و در آن زمان چیزی را از ما خواهند دید که تاکنون ندیده‌اند. ما از طریق مقاومت، نبرد حق علیه باطل و نبرد آزادی زمین از شر اشغالگران و آزادی قدس را رقم می‌زنیم و این نبرد تنها نبرد فلسطینی‌ها نیست.

وی تصریح کرد: این نبرد، نبرد امنیت فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و نبرد استقلال است. اسرائیل یک غده خطرناک برای همه است. نبرد طوفان الاقصی اقدامی بزرگ و مشروع است و بیانگر ایمان به مقاومت و دستاوردی تاریخی است که ثابت خواهد ماند و این پیروزی در سرزمین فلسطین و در قلب فلسطینی‌ها حک شده است. به همین صورت، شکست‌ نیز برای صهیونیست‌ها تثبیت شده و طی سال‌های آینده این نتیجه روشن خواهد شد.

معاون دبیر کل حزب‌الله درباره نبرد مقاومت در جنوب لبنان با دشمن صهیونیستی گفت که ما در لبنان تصمیم گرفتیم از طریق جبهه جنوب از غزه حمایت کنیم و ده‌ها شهید در این راه تقدیم کردیم. طی عملیات‌هایی که حزب‌الله ضد رژیم اشغالگر انجام داده، نزدیک به 70 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در جبهه شمالی فلسطین اشغالی آواره شدند و نزدیک به 100 هزار نظامی اسرائیلی مجبور شدند در مرزها مستقر شوند که برابر با 50 درصد قدرت نیروی هوایی اسرائیل است. همین مسئله بار جنگ را برای غزه کاهش داد و در صورت ادامه نبرد، بر روند آن تاثیرگذار خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: در راه آمدن شعارهایی دیدم که نوشته بود«ما خواهان جنگ نیستیم»، درست است ما خواهان جنگ نیستیم اما تسلیم شدن را نمی‌پذیریم و اگر مشخص شد که وارد جنگ شدن از طریق مقاومت، خطر اسرائیل را از ما دفع می‌کند و منجر به آزادی خاک می‌شود و ما را به یک قدرت واقعی در منطقه تبدیل می‌کند، ما خواهان این جنگ خواهیم بود، جنگی که استقلال وکرامت را به لبنان و منطقه باز می‌گرداند و اسرائیل به عنوان مترسکی برای ترساندن لبنانی‌ها باقی نماند.

خبر دیگر حاکی است، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، نیز گفت: آتش‌بس فلسطین نشانه پیروزی است زیرا اشغالگر مدعی بود که به موجودیت حماس پایان خواهد داد و اسرای خود را آزاد می‌کند.

پیروزی حماس با تن‌دادن دشمن به آتش‌بس

الخزعلی در گفت‌وگو با شبکه العهد اظهار کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی نتوانست حتی یک نفر از رهبران صف اول حماس را بکشد و به اهداف خود برسد و مجبور شد که به آتش‌بس تن بدهد.

دبیر کل عصائب اهل الحق در خصوص تحولات کشور عراق نیز گفت: کسی که اقدام به تحریم انتخابات کند، مسئولیت تاریخی، ملی و مذهبی این کار خود را باید بر عهده بگیرد.

به گفته وی هرکس می‌خواهد تحریم کند این حق اوست و حتی می‌تواند دیگران را هم به تحریم انتخابان قانع کند اما هیچکس حق ندارد دیگران را به عدم شرکت در انتخابات مجبور کند.

پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی توافق آتش‌‌بس انسا‌نه دوستانه (آتش بس موقت) به مدت چهار روز بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی از صبح روز جمعه، 3 آذر برقرار شد.

انتهای پیام
captcha