اجرای آتش‌بس موقت در نواز غزه
کد خبر: 4183770
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
تحولات فلسطین

اجرای آتش‌بس موقت در نواز غزه

آتش‌بس موقت در نوار غزه از ساعت 7 صبح به وقت محلی بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی اجرایی شد و پیش از آن ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن بخش‌هایی از نوار غزه را تشدید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، آتش‌بس موقت در نوار غزه از ساعت 7 صبح به وقت محلی بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی اجرایی شد و پیش از آن ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن بخش هایی از نوار غزه را تشدید کرد.

 اردوگاه‌ جبالیا در شمال نوار غزه، نصیرات در مرکز، و خان ​​یونس و رفح در جنوب شاهد بمباران شدیدی بودند که علاوه بر هدف قرار دادن چندین بیمارستان، ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که دقایقی قبل از اجرای آتش بس، آژیرهای خطر در شهرک صهیونیست‌نشین نیرعوز  در حاشیه نوار غزه به صدا درآمد.

تیراندازی نظامیان صهیونیستی در مجاورت بیمارستان الرنتیسی

رسانه ها از تیراندازی نظامیان صهیونیست در مجاورت بیمارستان الرنتیسی خبر داده اند تا از بازگشت شهروندان به خانه های خود جلوگیری کند.

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر  اعلام کرده بود که استقرار نیروهای خود در خطوط آتش بس را تکمیل کرده است.

ورود کامیون‌های حامل کمک به نوار غزه

کامیون‌های حامل کمک از طریق گذرگاه زمینی رفح وارد نوار غزه شده اند. رسانه ها از ورود آمبولانس‌ها از این گذرگاه برای انتقال مجروحان به خارج از نوار غزه در اولین ساعات از  آغاز آتش بس موقت 4 روزه خبر داده‌اند.  

از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه 14854  فلسطینی شهید شده‌اند که در این میان بیش از 6150 کودک و بیش از 4000 زن نیز بوده‌اند. علاوه بر این حدود 7000 نفر هنوز مفقود بوده یا زیر آوار هستند. برخی اجساد نیز در خیابان‌ها و جاده‌ها باقی مانده و علاوه بر این هنوز از سرنوشت برخی مجروحان هم اطلاعی در دست نیست. در طی این حملات همچنین بیش از 36 هزار نفر مجروح شده‌اند.  

با وجود هشدارهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه آوارگان جنوب نوار غزه «نمی توانند به مرکز و شمال نوار غزه بازگردند»، مردم این مناطق با وجود تیراندازی و تهدیدات نظامیان صهیونیست همچنان بر بازگشت به خانه‌های خود اصرار دارند.  

قبل از اجرایی شدن آتش بس، در آخرین ساعات، اشغالگران حملات شدیدی را به مناطق مختلف نوار غزه از جمله شمال انجام داد.

در تمام مدت تجاوز، علیرغم تهاجم شدید زمینی به نوار غزه و تداوم حملات هوایی و توپخانه ای و افزایش تعداد شهدا، تعداد زیادی از فلسطینیان در مناطق شمالی باقی ماندند.  

هفته گذشته، اداره مرکزی آمار فلسطین اعلام کرد که حدود 807 هزار فلسطینی همچنان در شمال غزه ساکن هستند.

جهاد اسلامی: دشمن را مجبور به مبادله بزرگ می‌کنیم

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنانی در روز جمعه تأکید کرد: افسران و سربازان باقیمانده اسیر دشمن بدون آزادی همه اسرا آزاد نخواهند شد. وی تصریح کرد: دشمن اگر تلفات میدانی نداشت، این توافق را نمی‌پذیرفت.

دبیر کل جهاد اسلامی ضمن تأکید بر اینکه ما  دشمن را وادار به انجام یک عملیات مبادله بزرگ خواهیم کرد که آزادی همه اسیران ما را تضمین می کند، شجاعت مردم فلسطین را مایه غرور و افتخار دانست.

وی همچنین در مورد تداوم مبارزه با دشمن صهیونیستی گفت: ما باید برای شکست حمله و مقابله با تحقق اهداف آن به مبارزه ادامه دهیم، زیرا در غیر این صورت تهاجم متوقف نخواهد شد.

برنامه سازمان ملل برای کمک به شمال نوار غزه  

مشاور رسانه ای آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) تأکید کرد: این آژانس برنامه‌هایی برای ارسال کمک به شهر غزه و شمال نوار غزه دارد.

اونروا روز گذشته از  آواره شدن 1.7 میلیون نفر در مناطق مختلف نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.  

دو کشته و زخمی در تلاش ساکنان برای بازگشت به شمال غزه

بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی شهروندانی که قصد بازگشت به شمال نوار غزه را داشتند، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان جنوب نوار غزه و آوارگان این منطقه هشدار داده بود که در جریان آتش بس موقت بشردوستانه به مناطق شمالی و شهر غزه بازنگردند.  

این هشدار در قالب اعلامیه هایی توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق جنوبی نوار غزه - از جمله شهر رفح - در میان فراخوان های مردمی فلسطینیان برای بازگشت به شمال در ساعت یک بعد از ظهر جمعه پخش شده بود.

سازمان کودکان جنگ: آتش بس برای کمک به بیش از یک میلیون کودک کافی نیست

سازمان کودکان جنگ اعلام کرد که آتش بس 4 روزه برای امدادرسانی از سوی سازمان های امدادی به بیش از  1.1 میلیون کودک در غزه که نیاز فوری به کمک دارند کافی نیست.

اجرای آتش‌بس موقت در نواز غزه

رژیم صهیونیستی  مراحل آزادی 39 اسیر فلسطینی را تکمیل کرد

خبرنگار الجزیره با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی مراحل آزادی 39 اسیر فلسطینی از جمله 24 زن را تکمیل کردند، خاطرنشان کرد: این زندانیان برای آمادگی برای آزادی به زندان عوفر منتقل شده‌اند.

توافق آتش‌بس بشردوستانه که از صبح امروز جمعه آغاز شد، شامل آزادی 50 اسیر رژیم صهیونیستی از غزه در ازای آزادی 150 فلسطینی از زندان‌های اسرائیل و ورود صدها کامیون مملو از کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوختی به تمام مناطق نوار غزه است.

ارتش رژیم صهیونیستی قبل از عقب نشینی تأسیسات بیمارستان الشفاء را منفجر کرد

نظامیان صهیونیست از بیمارستان الشفا در غزه عقب نشینی کردند.

اشغالگران تأسیسات بیمارستان از جمله ژنراتورهای برق، پمپ های اکسیژن و دستگاه های اشعه ایکس را قبل از عقب نشینی منفجر کردند.

ابوحمزه: سرایا قدس تا زمانی به آتش بس پایبند است که دشمن به آن پایبند باشد

ابوحمزه سخنگوی نظامی سرایا القدس تأکید کرد: سرایا القدس و دیگر گروه‌های مقاومت در طول 48 روز شهرک‌های اشغالی را با صدها موشک بمباران کردند.

به گفته وی، مقاومت اسلامی در لبنان حملات متمركز و مرگباری را به سوی دشمن انجام می دهد و آنچه در ادامه خواهد آمد، شدیدتر خواهد بود.

ابوحمزه در ادامه گفت: ما متعهد هستیم که عملیات نظامی و موشکی خود را در زمان آتش‌بس تا زمانی که دشمن به آن پایبند باشد، متوقف کنیم.

سخنگوی نظامی سرایاالقدس تصریح کرد: ما اسیران خود را در دست غاصبین نخواهیم گذاشت و تا به اهداف خود دست نیابیم از این نبرد دست برنخواهیم داشت. وی همچنین از گروههای مقاومت در لبنان و یمن تقدیر کرد.

سازمان بهداشت جهانی: ما در حال تلاش برای خارج کردن مجروحان بیشتر از بیمارستان های غزه هستیم

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که برای خارج کردن تعداد مجروحان و بیماران بیشتر از بیمارستان‌های غزه در اسرع وقت تلاش خواهد کرد.

این سازمان نگرانی عمیق خود را درباره 100 بیمار و اعضای تیم پزشکی باقی مانده در بیمارستان الشفا در غزه ابراز کرد.

انتهای پیام
captcha