تغییر زمان اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی درباره غزه
کد خبر: 4180967
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

تغییر زمان اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی درباره غزه

اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره غزه که پیش‌تر برای یکشنبه ۲۱ آبان (۱۲ نوامبر) تنظیم شده بود، بعد از ظهر روز شنبه ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) در شهر «ریاض»، پایتخت عربستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، هشتمین اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بعدازظهر فردا، 20 آبان‌ماه، در ریاض برگزار می‌شود.

رهبران و سران 57 کشور اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی در این اجلاس گردهم می‌آیند تا درباره حملات غیرانسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم غزه بحث و تبادل‌نظر کنند.
 
در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است که اجلاس فوق‌العاده به دعوت رئیس دوره‌ای این نهاد برگزار می‌شود.
 
در بیانیه فوق با اشاره به اینکه در این اجلاس حملات وحشیانه و بی‌سابقه اسرائیل به مردم فلسطین مورد بحث قرار خواهد گرفت، آمده است که نشست مقدماتی در سطح نمایندگان کشورهای عضو در روز پنجشنبه 9 نوامبر برگزار شد.
 
همچنین گفته شد که تصمیمات اتخاذشده در نشستی که پیش از اجلاس در سطح وزرای امور خارجه برگزار می‌شود، فردا در هشتمین اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی برای تصویب به سران ارائه می‌شود.
 
این اجلاس با موضوع فلسطین که مسئله اصلی امت اسلامی است و تحولات خطرناک در خصوص شهر قدس برگزار می‌شود و هدف از این اجلاس ایجاد موضع و اقدام مشترک اسلامی در برابر حملات وحشیانه مداوم اسرائیل به مردم فلسطین است.

مشارکت رئیس‌جمهور ایران در اجلاس ریاض
 
قرار است سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان نیز فردا(شنبه) برای شرکت در این اجلاس به عربستان سفر کند.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز امروز گفت که تصمیماتی که در اجلاس آتی سازمان کشورهای اسلامی در ریاض اتخاذ می‌شود، برای تداوم روند حل‌وفصل درگیری‌ها در نوار غزه حائز اهمیت خواهد بود.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد. این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.
تغییر زمان اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی درباره غزه
از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.
 
رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مراکز درمانی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.
 
تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه شهادت بیش از ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و  این منطقه بوده است.
انتهای پیام
captcha