تناقض خروش ملت‌ها و عملکرد منفعلانه سران کشورها در قبال غزه
کد خبر: 4176701
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
جمال رحیمیان تبیین کرد؛

تناقض خروش ملت‌ها و عملکرد منفعلانه سران کشورها در قبال غزه

رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران با اشاره به تناقض خروش ملت‌‌های مسلمان در قبال غزه و رفتار عموماً منفعلانه سران کشورهای اسلامی، گفت: از نظر حقوقی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در طول این دو هفته مصداق بارز «جنایت جنگی» است.

تناقض خروش ملت‌های مسلمان و عملکرد منفعلانه سران کشورها در قبال غزهجمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ابعاد عملیات طوفان الاقصی گفت: آشنایان با تاریخ فلسطین و نحوه شکل‌گیری رژیم اشغالگر صهیونیستی و تحولات پس از آن به خوبی می‌دانند که در طول عمر رژیم نامشروع صهیونیستی «طوفان الاقصی» چه از نظر زمان وقوع و چه از نظر کمیت و کیفیت عملیاتی بی‌نظیر است. از سال ۱۹۴۸ که آغاز تاریخ اشغالگری رژیم جعلی اسرائیل هست عملیاتی به دقت، عمق و گستردگی طوفان الاقصی سراغ نداریم. از برنامه‌ریزی برای ریختن «آتش تهیه» که یک اقدام کلاسیک در جنگ‌ها است گرفته تا عملیات همزمان از زمین، هوا و دریا و نفوذ به عمق سرزمین‌های اشغالی بیانگر بی‌نظیری عملیات تاریخی و افتخار آفرین طوفان الاقصی است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه و تسلیحاتی امریکا از اسرائیل، گفت: متأسفانه برخلاف هژمونی نظام سلطه که حتی به حمایت سیاسی و نظامی اکتفا نکردند بلکه همانند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با حضور در سرزمینی‌های اشغالی از این رژیم جعلی حمایت عملی کردند، سران کشورهای اسلامی عموما منفعلانه پا را از حرف‌های تکراری و محافظه کارانه فراتر نگذاشتند.

رحیمیان ادامه داد: سران ترسو و جاه‌طلب کشورهای اسلامی از ترس از دست دادن حمایت‌های پوچ و توخالی آمریکا و نظام سلطه و از دست دادن تخت و تاج، حاضر نشدند از ملت مظلوم فلسطین حمایت عملی داشته داشته باشند. این در حالی است که مردم کشورهای اسلامی در خروشی کم‌نظیر حمایت‌های خود را از مردم مقاوم غزه اعلام کردند و اگر دولت‌های آنان اجازه می‌داد برای شرکت در جنگ و جهاد علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل خود را به غزه می‌رساندند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی تهران به ابعاد حقوقی مسئله فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: از نظر حقوقی براساس موازین کلی حقوق، مقررات حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های حقوقی «طوفان الاقصی» در واقع دفاع مشروع یک ملت در برابر تجاوزگری و اشغالگری یک رژیم متجاوز است. علاوه بر این عملکرد رژیم کودک‌کش اسرائیل حقیقتا یک نسل‌کشی واقعی و انکارناپذیر است. همچنین عملکرد و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در طول این دو هفته مصداق بارز «جنایت جنگی» است و براساس موازین بین‌المللی محکوم است.

وی تصریح کرد: حمایت‌ها از ملت مظلوم فلسطین باید شامل حمایت‌های سیاسی دولت‌های اسلامی و حتی دولت‌های آزاده و غیر مسلمان، حمایت‌های رسانه‌ای و تأثیرگذار بر افکار عمومی جهان،‌ حمایت‌های فوری دارویی، درمانی و رفع نیازهای حیاتی مردم جنگ زده و مظلوم غزه و حمایت‌های حقوقی جامعه حقوق‌دانان مسلمان و آزاده جهان با هدف تمسک به سازمان‌های بین‌المللی برای محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی باشد.

انتهای پیام
captcha