انعکاس رسانه‌ای حماس جنایات اسرائیل را غیرقابل انکار کرد
کد خبر: 4176282
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
حمیدرضا ترقی:

انعکاس رسانه‌ای حماس جنایات اسرائیل را غیرقابل انکار کرد

قائم مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه گفت: انعکاس رسانه‌ای حماس از جنایات اسرائیل باعث شد که انکار جنایات غیرممکن شود و اسرائیل با این جنایات از ابعاد مختلف حقوقی و بین‌المللی قابل محاکمه است.

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمیدرضا ترقی، قائم مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی امروز 26 مهرماه، در میزگرد مجازی با عنوان «آخرین تحولات فلسطین؛ طوفان الاقصی و انزوای رژیم منحوس صیونیستی»، اظهار کرد: اهمیت این عملیات یعنی طوفان الاقصی و آنچه که در پی آن رخ داد، بسیار قابل توجه و تأمل است و لذا خوب است که همگان از اهمیت این عملیات مطلع باشند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، نیروی مقاومت در شرایطی که سال‌ها در تحریم و محاصره قرار داشت و دسترسی آن به امکانات محدود بوده، توانسته است توسط یک فرمانده که معروف هم نبوده، اما ابتکار داشته است، عملیات ترکیبی را طراحی و پس از 70 سال یک موضع پدافندی را به آفندی تبدیل کند.

ترقی بیان کرد: در این عملیات، از یک سو به تجهیزات و سیستم اطلاعاتی گسترده‌ای نیازمند است و از طرف دیگر به نیروهای نظامی ماهری نیاز دارد، ضمن اینکه لازمه این اقدام آمادگی روحی و رسانه‌ای مناسبی را می‌طلبد.

قائم مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این عملیات ترکیبی که هوایی، دریایی، زمینی و موشکی بوده، در محدوده حداقل به اندازه کل غزه صورت گرفته است و وسعت عملیات و گستردگی آن، غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که کلیه امکانات جاسوسی در اختیار اسرائیل بوده است، غافلگیری دشمن طوری بوده که نتوانستند این عملیات را پیش‌بینی کنند و این مسئله‌، ابعاد بزرگی از اقدامات رزمندگان حماس را نشان می‌دهد.

ترقی بیان کرد: نکته سوم این است که جریان مقاومت، با همه محدودیت‌ها، در برابر پنجمین ارتش دنیا که پشتوانه او آمریکا، اروپا و... است، قرار دارد. باید گفت، به مجامع بین‌المللی هیچ امیدی نیست و تاکنون در مقابل هر اقدام و جنایتی که اسرائیل مرتکب شده، ایستادگی نکردند و این مسئله، به خاطر نفوذ اسرائیل در مجامع بین‌المللی است.

قائم مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: این عملیات با این شاخص‌ها، از سوی یک ضلع مقاومت بود، لذا اگر همه اضلاع مقاومت در کنار یکدیگر باشند، می‌توانند بحران بزرگی برای دشمنان و اسرائیل ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در خصوص کیفیت کار و رزم باید گفت که حماس توانست در مدت زمان کوتاه 48 ساعته، ضربه‌ای مهلک به اسرائیل وارد کند، از طرفی اسرائیل نیز بر روی کشته شدن و اسیر شدن نیروهای خود حساس است.

ترقی بیان کرد: نیروهای نظامی در شهرک‌های صهیونیستی که امروز منهدم و تخلیه شده و جمعیت زیادی از اسرائیل به اسارت گرفته شده است مستقر هستند که در بین آن‌ها، افسران اسرائیل حضور دارند که نشان زرین این عملیات بوده و مشخص است که قصد داشتند چه کسی را دستگیر کنند که این امر، نیازمند اطلاعات قوی است.

قائم مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مقاومت، استفاده از این اسرا برای بازدارندگی تهاجمات اسرائیل است که آنان را در بین شهر توزیع کردند تا اگر اسرائیل اقدامی ترتیب داد، اسرای خود را نیز در خطر ببینند.

وی گفت: اینکه سیستم پدافندی اسرائیل را هک و 5000 موشک را برای ضربه زدن پرتاپ کردند، نشان‌دهنده این موضوع است که حماس یکی از گروه‌های جهادی است که بعد از 70 سال توانسته خود را ارتقا نظامی دهد، تا حدی که به زیرساخت‌های اسرائیل ضربه بزند، ضمن اینکه بازسازی زیرساخت‌ها به این سادگی نیست، به علاوه اعتبار و ابهت ارتش اسرائیل در جهان شکسته شده است.

ترقی ادامه داد: در کنار این مسائل، چهره صهیونیست‌ها همیشه با مظلوم‌نمایی همراه بود و این مسئله در هلوکاست نیز مشخص است، لذا در این عملیات هر کاری که قصد انجام آن را داشتند، انجام شد تا چهره اسرائیل نشان داده شود و بمباران بیمارستان یکی از آن اقداماتی بود که این چهره را نشان داد.

قائم مقام امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: انعکاس رسانه‌ای حماس از جنایات اسرائیل باعث شد که انکار جنایات غیرممکن شود و اسرائیل با این جنایات از ابعاد مختلف حقوقی و بین‌المللی قابل محاکمه است.

وی افزود: اقدام شب گذشته اسرائیل در بمب باران بیمارستان غزه باعث شد همه دنیا از اسرائیل متنفر شوند و ما امیدواریم در آینده نزدیک کل منطقه از شر این غده سرطانی نجات پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha