هشدار خطیب جمعه تهران به صهیونیست‌ها؛ جنایات ادامه یابد سیلی‌های محکم‌تری در راه است
کد خبر: 4174955
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

هشدار خطیب جمعه تهران به صهیونیست‌ها؛ جنایات ادامه یابد سیلی‌های محکم‌تری در راه است

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت است؛  آب را روی غزه بستید، برق غزه را قطع کردید، 1200 انسان را کشتید، اگر بخواهید به این جنایات ادامه دهید تردید نداشته باشید سیلی‌های محکم‌تری خواهید خورد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی امروز، 21مهرماه، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به مباحث توحیدی در خطبه‌های اول پیشین، گفت: یکی از صفاتی که در قرآن برای خداوند ذکر شده «پایبندی به قول» است. خداوند به قول و وعده‌ای که داده عمل می‌کند. یکی از وعده‌هایی که خداوند داده این است که مقاومان راهش را کمک می‌کند و آنها را تنها نمی‌گذارد.

وی افزود: خداوند در قرآن دو تعبیر «ان الله مع الصابرین» و «والله مع الصابرین» را بیان کرده است. این معیت احاطه نیست بلکه معیت عنایت و کمک کردن است. صابران طبق آیات قرآن محبوب خداوند است «والله یحب الصابرین» و خداوند این محبوب‌های خود را حمایت می‌کند.

مصادیق قرآنی عنایت خداوند به مقاومان

خاتمی با اشاره به مصادیق این عنایت و معیت در قرآن گفت: یک مصداق این مسئله، غلبه و پیروزی بر دشمن است که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. طبق آیات قرآن؛ صد رزمنده صابر بر دوست نیروی دشمن غلبه می‌کنند و اگر هزار نفر باشند بر دو هزار نفر از دشمن پیروز می‌شوند؛ این وعده قطعی خداوند است.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: جلوه دوم این وعده خداوند، مددهای غیبی است و مؤمنان از آنجا که فکر نمی‌کنند یاری می‌شوند. قرآن بیان می‌دارد اگر اهل صبر و تقوا باشید و دشمن هم همه نیروهای خود را به میدان بفرستد خداوند شما را با فرشتگانش یاری می‌کند.

وی ابراز کرد: سومین جلوه معیت و عنایت خداوند، نابودی دشمن است. خدوند در آیه 14 سوره عنکبوت می‌فرماید: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عَامًا فَأَخَذَهُمُ الطُّوفَانُ وَهُمْ ظَالِمُونَ» (و به راستى، نوح را به سوى قومش فرستاديم، پس در ميان آنان نهصد و پنجاه سال درنگ كرد، تا طوفان آنها را در حالى كه ستمكار بودند فرا گرفت.) حضرت نوح (ع) 950 سال دین خدا را تبلیغ کرد اما آنها نپذیرفتند و در نهایت طوفان قوم خیره سر نوح را نابود کرد.

خاتمی اظهار کرد: جلوه چهارم این معیت الهی خنثی شدن توطئه ها است که قرآن بیان می‌دارد «إِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا وَيَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هَٰذَا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلَافٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ مُسَوِّمِينَ» (اگر صبر كنيد و پرهيزگارى نماييد، و با همين جوش [و خروش‌] بر شما بتازند، همانگاه پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته نشاندار يارى خواهد كرد.)

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مهم آن است که وعده های خداوند را باور کنیم و همه اینها نمونه های وعده خداوند است؛ نابودی قوم حضرت نوح(ع)، سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم(ع)، پیروزی حضرت موسی (ع) بر فرعون.

وی یادآور شد: ملت ایران هم این وعده های الهی را دیده است. نابودی رژیم سیاه 57 ساله پهلوی است که چه قتلها و کشتارها کردند اما این رژیم از بین رفت و باقی نماند.

خاتمی افزود: صدام چقدر جنایت کرد اما جهانیان به چشم دیدند که چوبه دار نصیب صدام جنایتکار شد، لذا به فلسطینیان مظلوم هم می‌گویم این وعده خداوند را باور کنید؛ شما می‌مانید اما صهیونیست‌ها می‌روند.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه اول اظهار کرد: هیچ تردیدی درباره وعده های خداوند نداریم اما شرطش آن است که ما خسته نشویم. به فضل خداوند غزه آباد و آزاد خواهد شد و صهیونیست‌ها قبل از 25 سال وعده داده شده رهبر معظم انقلاب از بین می‌روند.

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌های این ایام گفت: روز یکشنبه سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی صفهانی، پنجمین شهید محراب، توسط منافقین جنایتکار است. همچنین سالروز شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و محمدزاده و ده‌ها نفر از شهدای وحدت را در سال 1388 در هفته جاری داریم. 

وی با اشاره به حادثه زلزله در افغانستان گفت: این حادثه صدها کشته و هزاران زخمی داشت که این حادثه را به محضر بازماندگان درگذشتگان تسلیت عرض کرده و آرزوی صبر و اجر برای آنها و شفا برای مجروحان آن داریم.

معادله بین‌المللی تغییر کرده است

خاتمی با اشاره به برگزاری راهپیمایی با شکوه مردم ایران در حمایت از مظلومان فلسطینی گفت: این حادثه بزرگ بین‌المللی جهان اسلام از زمان اشغال فلسطین تاکنون بی‌نظیر بوده است. سنگ کجا، موشک، پهپاد، چترباز و اسیر گرفتن از صهیونیستها کجا؟ همه چیز عوض شده است. معادله بین‌المللی تغییر کرده و هیچ تردیدی نداشته باشید قصه را به آن سمت می‌برد که مقام معظم رهبری فرمود اسرائیل 25 سال دیگرش را نخواهد دید.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: آنچه جبهه مقاومت انجام داد از جهت حقوقی یک دفاع مشروع است؛ هفتاد سال دارید طفل‌کشی و زن‌کشی می‌کنید و انسان‌ها را آواره می‌کنید، بعد می‌خواهید فلسطینی‌ها دست روی دست بگذارند. این یک دفاع کاملاً مشروع است. دستشان درد نکند و رهبر انقلاب درست فرمودند که من پیشانی و دست و بازوی این مقاومانی که هدفمند وارد شدند و به خال زدند، می‌بوسم. ملت ایران هم پیشانی و دست و بازوی این قهرمانان مقاوم را می‌بوسند. 

وی تأکید کرد: مقاومت فلسطین یک دفاع مشروع انجام دادند و کسی که باد بذر می‌کند طوفان هم درو می‌کند. این همه جنایت این عکس العمل را هم در پی دارد.

سیلی‌های محکم‌تری خواهید خورد

خاتمی بیان کرد: آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها یک سیلی محکم جبهه مقاومت است؛  آب را روی غزه بستید، برق غزه را قطع کردید، 1200 انسان را کشتید، اگر بخواهید به این جنایات ادامه دهید تردید نداشته باشید سیلی‌های محکم‌تری خواهید خورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند آنچه اتفاق افتاد زلزله ویرانگر و شکست «غیر قابل ترمیم» بود؛ شکستی که خودتان عاملش بودید.

وی ادامه داد: در این جنایت مثل جنایتهای دیگر، آمریکا و انگلیس به صراحت وارد حمایت از رژیم طفل‌کش و آدم‌کش صهیونیستی شدند. به صراحت عرض می‌کنم حق شماست که شعار «مرگ بر آمریکا» از زبان این مردم نیفتد. وزرای خارجه آمریکا و انگلیس از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، پس چرا «مرگ بر انگلیس» نگوییم؛ شما جنایت می‌کنید. 

خاتمی تصریح کرد: آنها با تمام توان به حمایت از رژیم صهیونیستی آمدند و به فضل خداوند ملت بزرگ ایران هم براساس مبانی اعتقادی خود؛ «إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ» و «إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ» و با اطاعت از مولای خود امیرالمومنین علی(ع) «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» 44 سال است در صحنه حمایت از مظلومین فلسطین هستند. به دنیا می‌گوییم به فضل خداوند تا آزادی قدس شریف و بازگشتن فلسطینیان مظلوم به خانه‌های خود، با شعار «هر فلسطینی یک رأی»، ایران اسلامی در صحنه حمایت از این مظلومان باقی خواهد ماند.

مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام بوده و هست و خواهد بود

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: نکته دیگر خیزش و حمایت مسلمانان در نقاط مختلف جهان از مقاومان فلسطین پدیده مبارک و ستودنی است؛ این همان بیداری اسلامی و پیام انقلاب است که امام راحل (ره) فرمودند ما انقلابمان را به جهان صادر می‌کنیم. اماما! برخیز و ببین که پیامت به جهان صادر شده است. می‌خواستند فلسطین از یادها برود، لااقل مسئله عربی بماند، اما روز قدس را اعلام کردید. این مسئله بین‌المللی جهان اسلام است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند همچنان مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام بوده و هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت مرجعیت جهان اسلام از مقاومت مایه مباهات و افتخار است، گفت: مقام معظم رهبری آن چنان حمایت کردند، مرجعیت نجف بیانیه داده و مراجع قم از مقاومت جانانه ملت فلسطین حمایت کردند.

ترفند صهیونیست‌ها برای مظلوم‌نمایی

خاتمی تأکید کرد: ترفندی که رژیم صهیونیستی این روزها بکار گرفته، گرفتن چهره مظلومانه با دروغگویی در رسانه‌ها است. آنها با این دروغ‌ها می‌خواهند یک چهره مظلومانه بگیرند. در حالی که جنایت و ظلم شما، تابلو در نظر جهانیان است. چه مظلومیتی ای جنایتکاران؟ در طول این یک هفته فقط 1200 نفر غیر نظامی را کشتید. ساختمان‌های بزرگ را بر سر مردم خراب کردید، هزار زن را کشته و مجروح کردید. 1200 کودک را مجروح کردید. چهره شما این چهره ظالمانه است. ده ها نفر از کادر پزشکی را کشتید در حالی که در همه دنیا مصون هستند. هنوز هم ده ها نفر در زیر آوار در حال جان دادن هستند؛ شما می‌خواهید ژست مظلومیت بگیرید؟ ظلم یعنی شما، جنایت یعنی شما و جهان انسانیت باید در مقابل شما ظالمان و جنایتکاران بایستد که ایستاده و خواهد ایستاد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: آنچه مایه تأسف است تحلیل برخی تحلیلگران اندک بی‌بصیرت در داخل است که جای جلاد و شهید را عوض کردند و به جای اینکه از مظلومان فلسطین حمایت کنند از جنایتکاران صهیونیست حمایت می‌کنند. بترسید که آنها که کار این جنایتکاران را توجیه کنند در حقیقت خودشان جنایتکارند و کسانی هستند که بمب بر سر مظلومان فلسطین می ریزند.

خاتمی اظهار کرد: به فلسطینیان بشارت می‌دهم که «أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ» انشالله مقاومت کنید و در سایه این مقاومت عنایات خداوند شامل حال شما خواهد شد.   

انتهای پیام
captcha