۳ دلیل غیر قابل ترمیم بودن شکست رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4174583
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
قالیباف تشریح کرد:

۳ دلیل غیر قابل ترمیم بودن شکست رژیم صهیونیستی

رئیس مجلس شورای اسلامی ناکام ماندن «طرح آبراهام»، اثبات پوشالی بودن قدرت امنیتی و تقویت روحیه محور مقاومت را از جمله دلایل غیر قابل ترمیم بودن شکست رژیم صهیونیستی در عملیات «طوفان الاقصی» خواند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف، در جریان جلسه علنی امروز، چهارشنبه 19 مهرماه، مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برخی تذکرات نمایندگان در خصوص اظهارنظر درباره مسائل منطقه گفت: صبح امروز برخی نمایندگان در مورد زلزله افغانستان اشاره کردند و زلزله افغانستان در حوادث رخ داده در نوار غزه، کمتر دیده شد. در این زلزله چند هزار نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه را به مردم عزیز افغانستان به ویژه مردم هرات تسلیت عرض می‌کنیم.
 
وی افزود: ملت ایران در همه شرایط همراه مردم افغانستان بوده و به آنها کمک کرده‌اند و به طور حتم دستگاه‌های خدماتی از جمله هلال احمر امکانات و ظرفیت خود را برای کمک به زلزله‌زدگان بسیج خواهند کرد. از جانب خود و تمامی نمایندگان محترم و ملت عزیز ایران، این حادثه را به بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم.
 
قالیباف با اشاره به بیانات بسیار مهم روز گذشته مقام معظم رهبری در مورد عملیات طوفان الاقصی گفت: بدون شک این عملیات مهمترین نقطه عطف در تاریخ فلسطین است. بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این بود که این ضربه ترمیم‌ناپذیر است.
 
رئیس مجلس در تشریح دلایل ترمیم‌ناپذیر بودن عملیات طوفان الاقصی گفت: یکی در سیاست خارجی رژیم صهیونیستی است که این رژیم با «طرح آبراهام» در تلاش بود در کشورهای جهان اسلام و عرب، به گونه‌ای پیش برود که با آنها ارتباط برقرار کرده و آن را عادی‌سازی کند. امروزه همه ملت‌های عرب، همه ملت‌های اسلامی و جهان اسلام ضد ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند و دولت‌هایی که اشتباه کرده و با اسب بازنده قرارداد امضا کرده و به سمت آن رفتند باید بفهمند که خلاف خواسته‌های ملت‌های خود و خلاف مسیر اسلام حرکت نکنند و این موضوع دیگر ترمیم‌پذیر نیست.
 
قالیباف با اشاره به حوزه مسائل اجتماعی سرزمین اشغالی گفت: یکی از نمادهای پوشالی از جمله بحث پوشش آهنی و امنیت را که مورد تأکید قرار می‌دادند، در حقیقت یک توهم امنیتی تبدیل به یک ترس پایدار در سرزمین‌های اشغالی شد. یعنی این پوشش امنیتی نشان داد که کاملا پوشالی است و باعث مهاجرت معکوس، فرار سرمایه‌ها و بی‌اعتمادی برای رژیم صهیونیستی است و این موضوع یکی از ویژگی های دیگری است که در این رابطه ترمیم‌پذیر نیست.
 
وی ادامه داد: نکته سوم اینکه روحیه بزرگی، مقاومت و پیروزی که در فلسطینیان عزیز وجود دارد، با عملیات طوفان الاقصی نشان داد که این مسئله امکان‌پذیر است و روحیه آنها را محکمتر کرد و نشان داد که رژیم صهیونیستی هیچ وقت روی آرامش را نخواهد دید تا روزی که از صحنه روزگار محو شود و این مواردی است که از نظر من، رهبر معظم انقلاب فرمودند مهمترین پیروزی ما در اینجا این است که دیگر این آسیب و شکست ترمیم‌پذیر نیست.
 
نمایندگان پس از اتمام اظهارات رئیس مجلس درخصوص عملیات طوفان الاقصی شعار «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است» سر دادند.
 
 
انتهای پیام
captcha