خانواده محور بودن؛ مهم‌ترین نقطه قوت مسابقات قرآن بانوان فارس
کد خبر: 4169344
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

خانواده محور بودن؛ مهم‌ترین نقطه قوت مسابقات قرآن بانوان فارس

رئیس هیئت داوران چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن بانوان فارس مهم‌ترین نقطه قوت این دوره از مسابقات قرآن را خانواده‌محوری دانست و گفت: در این مسابقات متسابقان متأهل همراه با فرزندان خود حضور یافته‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که تربیت قرآنی در میان خانواده‌ها رخنه کرده است.

هیئت داوران مسابقات قرآن بانوان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در بخش بانوان در هفته گذشته در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با رقابت 70 نفر در رشته‌های آوایی برگزار شد. در این مسابقات 6 نفر داور حضور داشتند که مسئولیت هیئت داوران به عهده زهره معارف و مسئولیت نظارت بر این مسابقات به عهده رضوان سهرابی بود که در این مجال مروری بر سخنان این دو پیرامون مسابقات خواهیم داشت.

زهره معارف، رئیس هیئت داوران چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن بانوان فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: وضعیت مسابقات امسال بسیار خوب و رضایت‌بخش بود و همه چیز در سطح خوبی برگزار شد.

وی در خصوص سطح متسابقان نیز تصریح کرد: متسابقان زحمات زیادی کشیدند ولی از آنجایی که پتانسیل استان فارس در بخش بانوان در مباحث قرآنی بسیار بالاست، به لحاظ فن تلاوت همیشه انتظارات از متسابقان این استان بالاتر است ولی بحمد الهی در این مرحله متسابقان خوب درخشیدند.

معارف مهم‌ترین نقطه قوت مسابقات قرآن اوقاف فارس در بخش بانوان را خانواده‌محوری آن دانست و افزود: در این مسابقات متسابقان متأهل همراه با فرزندان خود حضور یافته‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که تربیت قرآنی در میان خانواده‌های آنان رخنه کرده است و حتی مسئولان برگزارکننده مسابقات هم با خانواده خود در این مسابقات حضور یافته‌اند که این مسئله در فعالیت‌های قرآنی بسیار امیدبخش است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه مهم‌ترین نیاز بانوان قرآنی فارس چیست، گفت: طی سال‌های اخیر کلاس‌های آموزشی در بستر فضای مجازی با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود و از آنجا که دسترسی به فضای مجازی برای اکثر افراد مهیاست به همین دلیل سطح انتظارات برای ارتقای متسابقان هم بالاتر می‌رود.

اطلاع‌رسانی مسابقات مناسب بود

رضوان سهرابی، ناظر چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در بخش بانوان نیز به خبرنگار ایکنا گفت: سطح مسابقات بسیار خوب بود و حتی در بحث اطلاع‌رسانی نیز با صحبت‌هایی که متسابقان شهرستان‌های استان داشتم، به این نکته رسیدیم که اطلاع‌رسانی هم به خوبی انجام شده بود و همه می‌گفتند که با شوق برای حضور در مسابقات حضور یافته‌اند و همین مسئله عاملی شده است که مسابقات قرآن بانوان در فارس خانواده‌محور شود و این از مهم‌ترین نقاط قوت مسابقات محسوب می‌شود.

وی همچنین سطح متسابقان را خوب توصیف کرد و افزود:‌ بعد از حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در 22 مردادماه سال جاری که منجر به لغو این مسابقات شد، برخی گمان می‌کردند که روحیه متسابقان ضعیف شده باشد و یا از مسابقات استقبال نشود اما چنین چیزی نشد و حتی مسابقات بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

سهرابی در خصوص نقاط قوت و ضعف مسابقات نیز گفت: یکی از نقاط ضعف مسابقات معمولاً عدم دسترسی متسابقان شهرستان‌ها به اساتید است تا سطح آن‌ها به خصوص در بخش صوت و لحن و حفظ و تواشیح ارتقا یابد. اگر به این مسئله توجه شود قطعاً سطح مسابقات از این هم که هست بالاتر خواهد رفت.

ناظر چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس تصریح کرد: استعدادهای قرآنی خوبی در استان فارس وجود دارد که نیاز به پرورش و ارتقای آن‌ها دارد و قطعاً‌ در این صورت استقبال از مسابقات هم بیشتر خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات و جلسات قرآنی را بهانه‌ای برای مطرح شدن قرآن و نزدیک شدن به حقیقت قرآن دانست و افزود: مسابقات قرآن وسیله‌ای برای رسیدن به حقیقت و معارف قرآن است و باید تلاش کنیم تا آن را تقویت کنیم.

سهرابی اظهار کرد: مسابقات قرآن بهانه‌ای است تا مادران در کنار فرزندان و همسران خود در عرصه قرآن حضور یابند و این مسئله یعنی اینکه قرآن را به خانه‌ها می‌بریم.

انتهای پیام
captcha