فعالیت‌های انسان منتظر برای رضایت خداست
کد خبر: 4163190
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
حجت‌الاسلام حدائق:

فعالیت‌های انسان منتظر برای رضایت خداست

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه فعالیت‌های انسان منتظر رنگ الهی دارد و کار برای رضای خدا انجام می‌دهد، گفت: البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که هر تلاشی محترم نیست. برخی‌ها زحمت می کشند اما برای دنیاست و اصلا رنگ الهی در کارهایشان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 27 مردادماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» گفت: فعالیت‌های انسان منتظر رنگ الهی دارد و کار برای رضای خدا انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه انسان منتظر برای رضای خدا تلاش می‌کند، افزود: البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که هر تلاشی محترم نیست. برخی‌ها زحمت می‌کشند اما برای دنیاست و اصلاً رنگ الهی در کارهایشان نیست و تنها هدفشان تکاثر اموال، دنیا، شهرت و ارتقای سواد به معنای ارتقای مقام اجتماعی است و هدف خدا نیست.

حدائق ادامه داد: به همین نسبت تلاش هر تلاشگری هم محترم نیست و هر تلاشگری از نگاه خدا معزز نیست زیرا خداوند می‌فرماید در مسیر ما تلاش کنید تا از تلاش تو راضی باشیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا کارهایمان رنگ الهی بگیرد، گفت: اگر چنین اتفاقی افتاد حتی کارهای روزمره و نظافت ما هم عبادت می‌شود، این بدن امانت الهی است و انسان به دلیل اینکه خداوند نظافت را دوست دارد، نظافت کند و در این صورت حتی حمام رفتن هم عبادت می‌شود.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز تأکید کرد: همه عبادات که در نماز شب نیست بلکه لحظه به لحظه کارهای روزمره انسان می‌تواند رنگ عبادت بگیرد به شرط آنکه برای رضای خدا انجام دهد.

انسان منتظر بی‌تفاوت نیست

وی در ادامه یکی دیگر از ویژگی‌های انسان منتظر را عضو شایسته بودن جامعه مطرح کرد و افزود: کار شایسته به تنهایی موجب نجات نمی‌شود. ایمانِ به تنهایی، بدون کار شایسته هم، مفید فایده نیست. فردی می‌گوید نمازم را می‌خوانم، روزه‌‍‌ام را هم می‌گیرم، کارهایم را می‌کنم و کاری هم به جامعه ندارم. مردم گرسنه هستند یا سیر، از نظر اخلاقی، فاصله گرفته‌اند یا نزدیکند، ما کاری به خیر و شر کسی نداریم. ماییم و خودمان و خدای خودمان و ارتباطی هم با دیگران نداریم. این هم مفید فایده نیست.

حدائق با تأکید بر اینکه مؤمن باید احساس مسئولیت کند و این یک عمل صالح است، گفت: انسان مسلمان، یک فردی از جامعه، خانواده و بستگان است. امام صادق(ع) فرمودند آفرین بر شخصی که هر روز در خانه‌ خودش از نماز یاد می‌کند، از زکات یاد می‌کند، از اخلاق تذکر می‌دهد. لذا نکته مهم این است که در خانه‌ و فامیل و جامعه خودمان نسبت به عمل صالح بی‌تفاوت نباشیم.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه «به من چه» و «به ما چه» با مسلمانی سازگار نیست، تصریح کرد: اینکه برخی‌ها بگویند «مشکل خودت هست» درست نیست. انسان منتظر و مؤمن نسبت به جامعه و دیگران بی‌تفاوت نیست.

وی در ادامه سخنان خود ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: نباید بگوییم که امروزه باب شهادت بسته شده است. اگر کسی طالب شهادت باشد، می‌تواند همین اکنون هم شهيد زندگی کند.

حدائق بیان کرد: فردی در معرکه جنگ به شهادت می‌رسد، این یک توفیق است اما اگر شما هم پاک زندگی کنيد شهيد هستيد، آن هم چه شهيدی. به فرموده امام سجاد(ع) اگر مردم در عصر غيبت ثابت قدم، صالح و درست کار باشند، خداوند ثواب هزار شهید همانند شهدای بدر و احد را به آنها عطا خوهد کرد.

عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به راه‌های شناخت دشمنان به خصوص در عصر غیبت گفت: در سیره‌ معصومین(ع) یکی از راه‌های تشخیص صحت مشی، مخالفت دشمنان بوده است یعنی اگر دشمنان با اقدامی مخالفت کردند می‌تواند ملاک صحت آن عمل باشد.

وی در پایان اظهار کرد: به همین دلیل امام خمینی(ره) فرمودند ما زمانی باید نگران باشیم که دشمن از ما تعریف کند، یعنی کسانی که با امام زمان(عج) و ارزش‌های اسلامی مخالف هستند؛ اگر جای این نگرانی و دغدغه است که چرا دشمنان امام زمان(عج) از ما راضی هستند در واقع مخالفت اهل باطل، خود دلیل بر حقانیت ماست.

انتهای پیام
captcha