حمایت بازرسی فارس از تحقق شعار سال در منطقه ویژه اقتصادی شیراز
کد خبر: 4150567
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

حمایت بازرسی فارس از تحقق شعار سال در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

بازرس کل استان فارس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پویایی اقتصاد، گفت: قطعا بازرسی کل استان به عنوان یک دستگاه نظارتی از هیچ حمایتی و کمکی جهت توسعه و رونق منطقه ویژه اقتصادی شیراز و فعالیت‌هایی که منجر به توسعه و رونق اشتغال شود دریغ نخواهد کرد.  

کاظم اکرمی بازرس کل استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی شیراز، کاظم اکرمی بازرس کل استان فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه به تمام مسئولان دستگاه قضائی و مجموعه‌های تابعه با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد که از منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید داشته باشیم، گفت: از زمان روی کار آمدن تیم مدیریت جدید در منطقه ویژه اقتصادی شیراز اقدامات مناسبی انجام و تغییر و تحولات مناسب و چشمگیری در این منطقه رخ داده است. 

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور جمع آوری اطلاعات، ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع و ارزیابی‌های انجام شده در بخش اراضی واگذاری شده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز را از اقدامات مهم و تاثیر گذار تیم مدیریتی منطقه در ماه‌های گذشته برشمرد و افزود: با توجه به اینکه متقاضیان بعضی از اراضی واگذار شده در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هیچ گونه اقدامی جهت راه اندازی و بهره برداری واحد تولیدی انجام نداده اند، حساسیت‌هایی را ایجاد کرده که نیاز بود جهت تعیین و تکلیف این زمین‌های رها شده اقداماتی مانند استرداد یا اعطا مهلت انجام می‌گرفت که متاسفانه این اقدام در عمل رخ نداده بود. 

اکرمی در ادامه با بیان اینکه مجموعه مدیریتی منطقه ویژه جهت تعیین تکلیف این اراضی رها شده با تشکیل بانک اطلاعاتی به دنبال کمک به افرادی هستند که نتوانستند زمین‌های دریافت شده را به بهره برداری برسانند، افزود: از این رو مجموعه منطقه ویژه اقتصادی شیراز باید افرادی که زمین‌های دریافت شده را به دلائل متعددی نتوانستند دریافت کنند را استرداد و به افراد واجدالشرایط واگذار کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز سبب شده تا شاهد رونق نسبی در این منطقه باشیم، ادامه داد: اشراف و تخصص تیم مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز می‌تواند ظرفیت مناسبی را جهت رونق و توسعه اقتصاد شیراز و استان ایجاد کند.

بازرس کل استان فارس در ادامه با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی باید با اعطا تسهیلات و فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاران و صنعتگران شرایط را برای حضور تمام افراد مهیا کند، بیان کرد: قطعا بازرسی کل استان هم به عنوان یک دستگاه نظارتی از هیچ حمایتی و کمکی جهت توسعه و رونق منطقه ویژه اقتصادی شیراز و فعالیت‌هایی که منجر به توسعه و رونق اشتغال شود دریغ نخواهد کرد. 

بازرس کل استان فارس در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های موفقی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز فعالیت می‌کنند، ادامه داد: طی بازدیدی از واحد‌های مستقر داشتیم بعضا مشکلاتی داشتند که معتقدم اکثرآن‌ها قابل حل است. 

رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مشکلات واحد‌ها و کارخانه‌ها به تحریم‌ها ارتباطی ندارد، افزود: بسیاری از مشکلات کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به موضوعاتی مانند نبود سرمایه کافی و مسائل دیگر باز می‌گردد و بعضا بعضی از سرمایه داران به دنبال زمین مناسب جهت سرمایه گذاری هستند که امری انجام شدنی است. 

اکرمی با اشاره به اینکه تامین کالا و تجهییزات با دانش فنی مورد نیاز و به کارگیری متخصصان داخلی حل شدنی است، ادامه داد: در جهت افزایش تولید و بهره وری تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت. 

بازرس کل استان فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به موضوع تولید و اشتغال دارند، ادامه داد: ازهمین روست که چندین سال است که نام گذاری در اوایل سال بر اساس و محوریت اقتصادی انجام می‌شود. 


لزوم به کارگیری تمام ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی شیراز جهت رونق و افزایش تولید 
سعید مصفا مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم در ادامه این بازدید ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولان قضائی استان از حضور و بازدید‌های میدانی مسئولان قضایی فارس در این منطقه تقدیر و تشکر کرد و گفت: بررسی‌های و ارزیابی مشکلات و دیدار چهره به چهره با صنعتگران، پیگیری و تلاش‌های مسئولان قضائی استان جهت برطرف و تسهیل امور صنعتگران بیانگر اهتمام ویژه مجموعه‌های قضائی به موضوع تولید و اقتصاد است که اقدامی ارزشمند و در جهت رشد و رونق تولید است. 

مصفا با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز از لحاظ ساختاری دارای سه سایت صنعتی، سلامت و شهر دانشگاهی است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز

انتهای پیام
captcha