اعلام فراخوان دومین دوره طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» در فارس
کد خبر: 4147848
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

اعلام فراخوان دومین دوره طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» در فارس

همزمان با فرا رسیدن اوقات فراغت تابستان، فراخوان ثبت‌نام دومین دوره طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» به‌منظور استعدادیابی نونهالان و نوجوانان قرآنی در استان فارس اعلام شد.

پوستر دومین دوره طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی»به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن اوقات فراغت تابستان، فراخوان ثبت‌نام دومین دوره طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» به‌منظور استعدادیابی نونهالان و نوجوانان قرآنی و در راستای اجرای طرح نهضت قرآنی با رویکرد مکتب شهید سلیمانی در استان فارس اعلام شد.

طرح مذکور در دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی قرائت قرآن ویژه دختران و پسران در رده سنی 8 تا 15 سال برای مهارت‌های قرآنی در سطوح مختلف هدفگذاری شده است که از شیوه آموزش‌های کلاسیک  ترمی توسط مؤسسات قرآنی استفاده می‌کند.

این طرح قرآنی با مشارکت استانداری فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، سازمان تبليغات اسلامي استان فارس و مؤسسات قرآنی ذکر جمیل و نورالثقلین فارس برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح روز چهارشنبه، 31 خرداد و زمان آغاز این طرح نیز روز پنج‌شنبه، اول تیرماه اعلام شده است که علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به شماره اعظم جاوید، مؤسسه ذکر جمیل فارس ۰۹۱۷۶۰۳۳۵۶۸ تماس حاصل کنند.

بعد از گذراندن مراحل ثبت‌نام، قرآن‌آموزان در آزمون تعیین سطح شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب در آزمون در طرح تلاوت «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» پذیرش شده و در دوره دو ساله اول طرح شرکت خواهند کرد.

استعدادیابی قرآن‌آموزان دانش‌آموز

گام اول طرح با عنوان «استعدادیابی قرآن‌آموزان دانش‌آموز» شامل برگزاری ۶ جلسه آموزشی تعریف شده و ۱ جلسه آزمون حضوری با هدف تعیین سطح شرکت‌کنندگان جهت حضور در سطوح بعدی است.

جلسات آموزشی «استعدادیابی قرآن‌آموزان دانش‌آموز» با تدریس اساتید توانمند بانو و آقا در حوزه آموزش قرائت قرآن کریم به دانش‌آموزان، به‌صورت حضوری و مجازی در قالب ۶ جلسه آموزشی یک ساعته که جلسات حضوری در روزهای پنجشنبه صبح در بازه زمانی اول تا ۲۲ تیر سال جاری تشکیل و محل برگزاری جلسات حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهد بود و جلسات مجازی با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای داخلی نیز برپا خواهد شد.

محتوای آموزشی جلسات استعدایابی شامل آموزش قرائت تحقیق و ترتیل سوره‌ مبارکه ضحی به سبک استاد عبدالباسط، همراه با ارائه نکات تجویدی و آشنایی با ترجمه و مفاهیم آیات نورانی سوره مبارکه ضحی است. آشنایی با اصول و روش‌های تقلیدی‌خوانی و همچنین تشریح طرح و نحوه تعامل اولیای قرآن‌آموزان در ضمن برگزاری جلسات آموزشی جلسات استعدایابی انجام خواهد پذیرفت.

بعد از پایان جلسات آموزشی استعدادیابی، آزمون تعیین سطح دانش‌آموزان قرآنی با حضور اساتید و والدین در قالب محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

 سطح‌بندی قرآن‌آموزان

با اعلام نتایج «آزمون تعیین سطح» و معرفی دانش‌آموزان حائز حدنصاب در آزمون، سطح‌بندی قرآن‌آموزان با توجه به معیار و شاخص‌های ارزیابی قرائت قرآن کریم و به منظور سرعت بخشیدن به کسب مهارت‌های تخصصی قرآن‌آموزان، توسط اساتید محترم انجام خواهد پذیرفت.

قرآن‌آموزان پسر حائز حد نصاب در آزمون تعیین سطح، در دو بخش آموزشی قرائت تحقیق به سبک تلاوت استاد عبدالباسط و استاد منشاوی و قرآن‌آموزان دختر حائز حد نصاب در آزمون تعیین سطح، در دو بخش آموزشی قرائت تحقیق به سبک تلاوت استاد عبدالباسط و استاد مصطفی اسماعیل گروه‌بندی خواهند شد. دانش‌آموزانی که موفق به کسب حد نصاب در آزمون مربوطه نشده باشند، جهت حضور مجدد در جلسات آموزشی مذکور دعوت و معرفی خواهند شد.

پذیرفته‌شدگان آزمون تعیین سطح، در جلسات آموزشی ترم یک طرح «فرزندان قرآنی– مکتب سلیمانی» که به‌صورت مجازی و حضوری، به مدت ۳ ساعت در هفته و در دو بخش دانش‌آموزی پسران و دختران برگزار می‌شود، شرکت و بر اساس سرفصل‌های آموزشی تعریف شده، ضمن آشنایی با مباحث تجوید مقدماتی به فراگیری قرائت تحقیق و آشنایی با ترجمه و تفسیر آیات منتخب قرآن کریم خواهند پرداخت.

شيوه يادگيری قواعد قرآنی در این طرح نورانی به‌صورت تئوری با بهره‌گیری از جزوات آموزشی به همراه لوح‌های فشرده و فایل‌های صوتی و تصويری خواهد بود و جلسات آموزشی و تمرينات عملی نیز با حضور استاد دوره برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha