فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت ایران است
کد خبر: 4142076
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت ایران است

فرماندار گراش، حماسه سوم خردادماه را از صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.

نشست هماهنگی سالروز حماسه خرمشهر، شهرستان گراشبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، محمود طاهرزاده، فرماندار گراش امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر این شهرستان، حماسه سوم خردادماه را از صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: این روز بزرگ و مهم برای همیشه در تاریخ این سرزمین باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است، افزود: برگزاری آیین‌های سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) باید با مشارکت مردم و رویکرد بصیرتی برگزار شود.

طاهرزاده با تأکید بر حضور و مشارکت حداکثری مسئولان در برنامه‌های گرامیداشت سوم خردادماه، گفت: در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان این عملیات، برنامه‌های متنوعی به مناسبت این روز ارزشمند در شهرستان اجرا و برگزار می‌شود.

فرماندار گراش تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر به یاد ماندنی‌‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم.

وی با گرامیداشت یادو خاطره ۱۳۰ شهید سرافراز شهرستان، اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد و در این راه رزمندگان و شهدای شهرستان گراش حاضر در جبهه‌ها نیز حضور پررنگی داشتند .

وحید ستاری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش نیز در این جلسه گفت: بیش از ۲۰ برنامه متنوع اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و بصیرتی با موضوع گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برپایی مراسم بزرگداشت سوم خردادماه زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود: شهدا از بسیاری حقوق خود در زندگی گذشتند تا اجازه ندهند ذره‌ای از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد و ما امروز در برابر این جانفشانی وظیفه داریم.

علی رمضان‌پور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گراش نیز در این جلسه افزود: در عملیات بیت‌المقدس ۱۴ نفر رزمنده شهرستان گراش حضور داشتند.

وی گفت: ایثارگران مرحوم حاج عوض خوشبخت،  سیدحسین زیارتی، عوض پورشمسی، حاج مهدی نیساری، مرحوم سیف‌الله صالحی ، حاج محمد فرزانه، حبیب‌الله فروزش، خسرو حسن‌زاده، اصغر دلاوران، محمد نام‌آور فرزند جانعلی، حاج محمد کریمیان، اصغر اکبری‌زاده، شهید ابراهیم برزگران، شهید ناصر عظیمی از رزمندگان شهرستان گراش بودند که در فتح و آزادسازی خرمشهر نقش داشتند.

انتهای پیام
captcha