میدان‌داری خرد، معنویت‌های دروغین را از بین می‌برد
کد خبر: 4138111
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
آیت‌الله دژکام:

میدان‌داری خرد، معنویت‌های دروغین را از بین می‌برد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر خرد میدان‌دار شود، معنویت دروغین جایی برای حضور پیدا نمی‌کنند بنابراین خردورزی دین‌داری ایرانی را شکل می‌دهد لذا ما را از پذیرش هر دینی که صحیح نباشد، دور می‌کند، این مسئله را دلیل نپذیرفتن مسیحیت توسط ایرانیان دانست.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در همایش بین‌المللی «هویت ایرانیان» که در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: بحث هویت دنبال خودشناسی انسان است و پرسش‌های قدیمی در فرهنگ ما با چیزی که تحت هویت ملی مطرح می‌شود تفاهم دقیق دارد. 

وی با بیان اینکه برای دارا بودن هویت شخصی و ملی باید ملاک‌ها را شناخت، اظهار کرد: هویت‌سازی غیرواقعی یکی از کار دشمنان در فضای تهاجم فرهنگی است لذا باید در این زمینه اقداماتی انجام داد به عنوان مثال برای شناخت هویت ملی شاهنامه خوانی مورد توجه قرار گیرد. 

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: برای شناختن هویت ایرانی می‌توانیم در شاهنامه فردوسی جست‌و‌جو کنیم و 4 عنصر خردورزی، دین‌داری، معنویت و دانش‌دوستی می‌تواند به عنوان ملاک هویت ایرانی معرفی شود همچنین می‌توان خرد ورزی را محور اصلی هویت ایرانی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه ایرانی خردورز است و تبلور آن در بیت اول شاهنامه فردوسی موج می‌زند، ادامه داد: اگر خرد را به تعابیر فردوسی در شاهنامه به‌کارگیری کنیم، متوجه می‌شویم خرد در نگاه ایرانی مفهوم مقدس و آسمانی بوده است در صورتی که کشور های غرب نگاه ابزاری به آن دارند.

وی بیان کرد: اگر خرد میدان‌دار شود، معنویت دروغین جایی برای حضور پیدا نمی‌کنند بنابراین خردورزی دین‌داری ایرانی را شکل می‌دهد لذا ما را از پذیرش هر دینی که صحیح نباشد، دور می‌کند و این موضوع دلیل نپذیرفتن مسیحیت توسط ایرانیان است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: توحید ناب اسلامی در نامه خسروپرویز به قیصر روم نمایان است بنابراین پذیرش دین کامل اسلام و حرکت به سمت نورانیت الهی توسط ایرانیان صورت پذیرفت.

انتهای پیام
captcha