سعدی را بیشتر به مردم معرفی کنیم
کد خبر: 4135454
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

سعدی را بیشتر به مردم معرفی کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه شاید به اندازه‌ای که اشعار سعدی در عالم فراگیر است در میان مردم خودمان فراگیر نیست، از رسانه‌ها خواست تا طی این ایام بیش از پیش به شخصیت سعدی و آثار وی بپردازند.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 30 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز بزرگداشت سعدی گفت: در تقویم کشورمان اول اردیبهشت‌ماه به نام روز بزرگداشت سعدی نامگذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی، عرفانی و حکمی که در اشعار و نثر سعدی وجود دارد،‌ را درک کنیم، افزود:‌ در بین شعرای بزرگ ایران زمین نظیر فردوسی، مولانا و حافظ که هر کدام در قله ادب پارسی قرار دارند، به سعدی می‌رسیم که اشعار و حکایت‌های آن پر از حکمت و عرفان است.

قانعی با بیان اینکه شاید به اندازه‌ای که اشعار سعدی در عالم فراگیر است در میان مردم خودمان فراگیر نیست، خواستار توجه به این مسئله شد و افزود: جا دارد که بیش از پیش هم به شخصیت سعدی و هم آثار ایشان بپردازیم و مردم را بیشتر با نثر اجتماعی گلستان و مثنوی‌های پر از داستان‌های حماسی، عاشقانه و حکمت‌آمیز آشنا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه تلاش داریم تا شخصیت‌های بزرگی که هویت‌بخش سرزمین ما هستند مانند سعدی و حافظ را به خوبی معرفی کنیم، گفت: در همین راستا اتاق فکری برای بزرگداشت روز سعدی تشکیل شد و در آن رویکرد اصلی ما عمومی‌سازی پرداختن به شخصیت سعدی و آثار وی بوده است.

وی با یادآوری اینکه برای بزرگداشت برنامه‌های روز سعدی دستگاه‌های فرهنگی دیگری نیز همکاری و مشارکت دارند، گفت: امسال به دلیل اینکه اول اردیبهشت‌ماه مصادف با ایام عید فطر است، به همین دلیل بنا بر این شد که هفته فرهنگی و هنری سعدی را طرح‌ریزی کنیم و طی یک هفته برنامه‌های متنوعی در راستای بزرگداشت شیخ اجل در سطح استان برگزار کنیم.

قانعی با تصریح اینکه امسال علاوه بر اجرای برنامه‌های رایج سال‌های گذشته در بزرگداشت سعدی، یکسری برنامه‌های ابتکاری را هم اجرا خواهیم کرد، گفت: به عنوان مثال یکی از این برنامه‌های در نظر گرفته پویش استفاده از ظرفیت گرافیست‌های مطرح کشوری برای طراحی پوستر یادروز سعدی بوده است که در این راستا حدود 12 نفر از گرافیست‌های مطرح کشور در این پویش از یک ماه پیش با ما همراه شدند.

مدیرکل ارشاد فارس از رسانه‌ها خواست تا طی این ایام بیش از پیش به شخصیت سعدی و آثار وی بپردازند و سپس افزود: هر کدام از اشعار و داستان‌های گلستان و بوستان سعدی نکاتی درباره فضای کنونی جامعه امروز در بردارد و پرداختن به هنر فضای جامعه را تلطیف می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: امسال بر خلاف سال‌های گذشته مراسم اصلی بزرگداشت یاد روز سعدی را در اختتامیه هفته بزرگداشت برگزار خواهیم کرد و بناست یکی از وزرای کشورمان در این برنامه سخنرانی کند.

انتهای پیام
captcha