برپایی جشنواره یادواره شهدای مدارس در 15 منطقه فارس
کد خبر: 4138106
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

برپایی جشنواره یادواره شهدای مدارس در 15 منطقه فارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی یادواره شهدای مدارس و زینبیه و ثارالله(ع) و شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در 15 منطقه استان خبر داد.

نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدکاظم حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس امروز، 12 اردیبهشت ماه در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان فارس گفت: جشنواره های فرهنگی ورزشی دوره ابتدایی در ۱۵ منطقه استان و در در ۱۱ رشته ورزش برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای شناسایی استعدادهای ورزشی و ایجاد شور و نشاط در دانش‌موزان و تقویت مشارکت حداکثری جشنواره جشنواره فرهنگی ورزشی دوره ابتدایی برگزار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه این جشنواره به صورت قطبی و به میزبانی ۱۵ منطقه و شهرستان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره فرهنگی، ورزشی  یادواره شهدای مدارس و زینبیه و ثارالله(ع) و شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این جشنواره ورزشی، پیوست فرهنگی نیز دارد که برنامه‌های فرهنگی  از طرف ادارات میزبان و تیم‌های شرکت‌کننده برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت تشکیل ستاد میزبانی جشنواره استانی در هر منطقه تصریح کرد: در خصوص استفاده از ظرفیت‌های ادارات و سازمان‌ها برای  برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره تصمیم‌گیری شود.

حسینی اضافه کرد: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تفاهم‌نامه همکاری از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت استان  با ادارات میزبان منعقد خواهد شد.

ابوذر زیدآبادی نژاد، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: این جشنواره فرهنگی ورزشی با حضور  ۳۵۰۰ نفر دانش‌آموز در قالب ۴۰۰ تیم ورزشی در  ۱۱ رشته ورزشی به مدت ۱۶ روز از تاریخ ۱۱ لغایت ۲۷ اردیبهشت‌ماه در استان برگزار می‌شوند.

وی اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی در ۱۱ رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال، ژیمناستیک، دوو میدانی، وزنه‌برداری، شطرنج، بازی‌های فکری و الکترونیکی، جشنواره پدر و پسر، جشنواره مادر و دختر برگزار می‌شود.

رئیس هیئت ورزش دانش‌آموزی فارس تصریح کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی به میزبانی نواحی چهار گانه شیراز و شهرستان‌های کازرون، جهرم، فسا، داراب، مرودشت، آباده، اقلید، فیروزآباد، لارستان، خرم‌بید، خنج  و جویم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha