رقابت قرآنی ۷۰۰۰ دانش‌آموز از ۵۹ منطقه فارس
کد خبر: 4138047
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴

رقابت قرآنی ۷۰۰۰ دانش‌آموز از ۵۹ منطقه فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مسابقات قرآن دانش‌آموزان مرحله منطقه 14 گانه (مقدماتی استانی) استان برگزار شد، گفت:‌ در این مرحله 7 هزار نفر از دانش‌آموزان از 59 منطقه استان به رقابت پرداختند.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارسعلیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه مسابقات قرآن دانش‌آموزان هر ساله طی ایام سال تحصیلی برگزار می‌شود، گفت: در سال تحصیلی جاری مرحله آموزشگاهی در هفته قرآن و عترت، مرحله شهرستانی طی ایام دهه فجر به اجرا درآمد.

وی افزود: مرحله منطقه‌ 14 گانه (مقدماتی استانی) هم در بازه زمانی 8 تا 15 اسفندماه سال جاری در نقاط مختلف استان فارس برگزار شد، گفت: مسابقات مناطق 4 گانه شیراز نیز طی روزهای 7 و 8 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شد و به طور کلی 7 هزار دانش‌آموز دختر و پسر از 59 منطقه استان در این مرحله به رقابت پرداختند.

شادباش با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 800 نفر به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد، زمان برگزاری مرحله استانی را 24 و 25 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز اعلام کرد و گفت: 150 نفر از برگزیدگان مرحله استانی نیز به مرحله مقدماتی کشوری که در تیرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تصریح اینکه برگزیدگان مرحله مقدماتی کشوری به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند،‌ افزود:‌ مرحله کشوری نیز معمولاً در اواخر تیرماه و مردادماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رشته‌های این مسابقات نیز گفت:‌ این مسابقات در دو بخش دختران و پسران شامل حفظ، قرائت، اذان، مداحی، دعاخوانی، صحیفه سجادیه،‌ تفسیر، نهج‌البلاغه، گفتمان مهدوی و احکام برگزار می‌شوند.

شادباش با بیان اینکه امسال یکسری رشته‌ها اضافه شد، گفت: در مسابقات امسال رشته گفتمان مهدوی در دو بخش دختران و پسران و رشته دعاخوانی در بخش دختران نیز اضافه شد.

انتهای پیام
captcha