برپایی اردوی جهادی گروه وهب در محروم‌ترین مناطق الیگودرز
کد خبر: 4136660
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

برپایی اردوی جهادی گروه وهب در محروم‌ترین مناطق الیگودرز

مدیر گروه جهادی وهب از برپایی اردوی جهادی در محروم‌ترین مناطق الیگودرز خبر داد و گفت: اشتغال‌زایی و ایجاد بسترهای لازم برای کشاورزی بهینه از مهمترین اهداف این گروه جهادی است.

ضرغام پرنیانضرغام پرنیان، مدیر گروه جهادی وهب و دبیر سابق مجمع ملی جهادگران کشور در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با اردوی جهادی گروه وهب در ایام نوروز امسال اظهار کرد: طی ایام نوروز سال 1402 از 25 اسفندماه 1401 تا سوم فروردین‌ماه 1402 به همراه اعضای گروه برای برپایی اردوی جهادی عازم منطقه مرگسر شهرستان الیگودرز شده و نسبت به خدمت‌رسانی به مردم محروم این مناطق اقدام کردیم.

وی افزود: این منطقه به دلیل اینکه فاصله زیادی با شهرستان الیگودرز و دیگر شهرستان‌های مجاور داشت، در صورت فوت افراد، امکانات لازم برای تغسیل و نگهداری از پیکر جان‌باختگان در سردخانه را نداشت و خانواده فوت‌شدگان برای این منظور باید چندین میلیون تومان هزینه می‌کردند تا جان‌بختگان را به نزدیک‌ترین سردخانه منتقل می‌کردند. در این زمینه با همکاری و مشارکت مردم منطقه و خیران امکانات لازم برای تجهیز غسالخانه با اعطای حدود صد میلیون تومان فراهم و شرایط برای تغسیل و نگهداری فوت شدگان مهیا شد.

پرنیان تصریح کرد: همچنین برنامه احداث سرویس‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان متوسطه اول این منطقه نیز اجرا شد. بخش دیگر برنامه‌ها حضور افراد گروه در زمینه لایروبی جوی‌ها و نهرهای زمین‌های زراعتی بود تا شرایط آبیاری برای ایام بهار کشاورزان تسهیل شود.

مدیر گروه جهادی وهب ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی و آموزشی نیز از دیگر بخش‌های اردوی جهادی گروه وهب بود که از سوی آقایان و بانوان اعضای گروه انجام شد. همچنین، یادبودی برای مرحوم اسماعیل احمدی، از فعالان جهادی در این منطقه برگزار شد که با استقبال مردم و فعالان جهادی همراه بود.

وی اظهار کرد: در حوزه مطالبه‌‌گری نیز رایزنی‌هایی با نماینده مردم شهرستان الیگودرز انجام شد و بنابر این شد تا پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات مردم محروم منطقه انجام شود. همچنین، طرح آبرسانی برای روستاهای فاقد آب شرب و نیز آبرسانی برای کشاورزی برنج و دیگر غلات در دستور کار قرار دارد که با تأمین لوله آبرسانی به زودی اجرایی خواهد شد.

پرنیان بیان کرد: برخی از روستاهای منطقه به دلیل فقدان آنتن رسانه ملی از لحاظ فرهنگی دچار مشکل شده و به آنتن‌های ماهواره‌ای روی آورده‌اند که بنا بر این شد تا با همکاری رسانه ملی و خیران دکل و آنتن‌های لازم تأمین شده و مردم منطقه می‌توانند به زودی از آنتن‌ رسانه ملی برخوردار شده و شبکه‌های داخلی را مشاهده کنند.

مدیر گروه جهادی وهب تصریح کرد: رایزنی‌هایی نیز با مسئول نوسازی مدارس کشور انجام شده تا مشکلات آموزشی روستاهای نیازمند منطقه مرتفع شده و فرزندان این منطقه بتوانند تمامی مراحل تحصیلی را از ابتدایی تا دبیرستان به خوبی طی کنند. در این زمینه برای اولین بار در تاریخ انقلاب مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در منطقه در حال احداث است.

وی بیان کرد: هدف گروه جهادی وهب این است که ضمن ایجاد بسترهای کشاورزی در منطقه از نظر آبرسانی بتواند همراه با کمک مردم و خیران زمینه را برای اشتغال‌زایی جوانان منطقه فراهم کرده و نسبت به رفع مشکلات آموزشی مردم محروم شهرستان الیگودرز اقدام کند.

انتهای پیام
captcha