ثبت‌نام مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
کد خبر: 4133645
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸

ثبت‌نام مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه ثبت‌نام در مراکز تخصصی حفظ یک‌ساله قرآن کریم این مؤسسه از ۱۵ فروردین‌ماه جاری آغاز شده است، آخرین مهلت ثبت‌نام در این مراکز را پایان اردیبهشت‌ماه اعلام کرد.

ثبت‌نام مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن، مؤسسه بیت‌الاحزانحجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مؤسسه اهتمام ویژه‌ای برای تربیت حافظان قرآن کریم گفت: در این راستا در طول سال طرح‌های مختلفی را برای تربیت حافظان قرآن اجرا می‌کنیم.

وی، راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم را از جمله این طرح‌ها مطرح کرد و افزود: در سال جاری ثبت‌نام این مراکز از 15 فروردین‌ماه آغاز شده که تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

شاهسونی از فعالیت 12 مرکز شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن کریم این مؤسسه در 7 استان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 مرکز در شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز ویژه بانوان هستند و مابقی در شهرهای شیراز، تهران، مشهد، قم، بیرجند، بروجرد، چناران، استهبان و فسا ویژه آقایان مشغول به فعالیت هستند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه ثبت‌نام در این مراکز ویژه نوجوانان و جوانان 14 تا 22 سال انجام می‌شود، گفت: متقاضیان برای شرکت در دوره یک‌ساله حفظ کل قرآن باید یک سال مرخصی تحصیلی بگیرند.

وی با یادآوری اینکه هر ساله متقاضیان  از سراسر کشور حتی از کشورهای دیگر نیز در این مراکز حضور می‌یابند، افزود: افراد متقاضی در این مراکز باید بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن مسلط بوده و مجرد باشند.

شاهسونی با تصریح اینکه مزایای زیادی برای حافظان کل قرآن کریم وجود دارد، گفت: حافظان کل قرآن می‌توانند با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کسب نمره حد نصاب لازم، بدون حضور در دانشگاه مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنند و علاوه بر آن، در سال‌های اخیر مزایای خوبی هم در بخش‌های استخدامی نهادهای دولتی و دانشگاه‌های فرهنگیان برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه ثبت‌نام در این مراکز از طریق سایت مؤسسه به آدرس https://beytolahzan.ir انجام می‌شود، گفت: بعد از ثبت‌نام و انجام آزمون ورودی، داوطلبان وارد دوره آزمایشی که 45 تا 50 روز طول می‌کشد خواهد شد که این دوره از اواخر تیر‌ماه تا اوایل شهریورماه ادامه خواهد داشت و بعد از قبولی در آزمون پایانی این دوره، داوطلبان می‌توانند به دوره اصلی راه پیدا کنند.

به گفته وی، قرآن‌آموزان این دوره علاوه بر حفظ قرآن و تسلط به ترجمه و مفاهیم آیات، از سایر برنامه‌های جانبی نظیر آشنایی با تجوید قرآن کریم، کلاس اخلاق، برنامه‌های فرهنگی و گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، برنامه‌های روزانه و هفتگی ورزشی، اردوهای تفریحی و زیارتی مستمر، محافل انس با قرآن و بسیاری برنامه‌های متنوع دیگر نیز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام
captcha