هجدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن در فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4137963
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

هجدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک به حافظان قرآن در فارس برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مرحله اول هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور ۶۱۸ حافظ قرآن همزمان با سراسر کشور در استان فارس خبر داد.

سیدحمید موسوی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مرحله اول هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور با حضور ۶۱۸ نفر در ساعت 9 صبح روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در استان فارس در ۸ حوزه امتحانی شیراز، کازرون، استهبان، داراب، لامرد، جهرم، گراش و خفر استان فارس برگزار خواهد شد، افزود: شلوغ‌ترین حوزه آزمون شهرستان شیراز با ۲۷۲ نفر شرکت کننده است.

موسوی با تصریح اینکه در شهرستان خفر نیز برای اولین بار این دوره آزمون برگزار می‌شود که ۲۹ نفر داوطلب حضور خواهند داشت، گفت: شرکت‌کنندگان این آزمون در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰  جزء و ۳۰ جزء دانش قرآنی خود را محک خواهند زد و در صورت قبولی شرکت کنندگان به مرحله بالاتر راه خواهند یافت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: داشتن کارت ملی و کارت ورود به جلسه به صورت چاپ شده برای کلیه شرکت‌کنندگان در آزمون ضروری است و حتماً داوطلبین باید در حوزه ثبت نامی مندرج در کارت آزمون حضور پیدا کنند در غیراین صورت موجب محرومیت آن‌ها خواهد بود.

وی در خصوص منبع این مرحله از آزمون گفت: در مرحله اول، از ترجمه‌ و مفاهیم آیات هم عربی به فارسی و برعکس قرآن کریم آزمون کتبی به عمل خواهد آمد. مرحله دوم این آزمون مردادماه سال جاری به صورت عملی برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه آزمون ارزیابی و اعطای تخصصی به حافظان قرآن کریم تخصصی‌ترین و معتبر ترین آزمون حفظ کشور است، اضافه کرد: افرادی که در این آزمون مدارک سطوح ۵ گانه را کسب کنند معادل دیپلم تا دکتری از وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم مدرک علمی دریافت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: آزمون‌های تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌‌شود. 

انتهای پیام
captcha