آغاز فعالیت پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد از ماه رمضان
کد خبر: 4126289
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
معاون فرهنگی ستاد کانون‌های مساجد خبر داد:

آغاز فعالیت پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد از ماه رمضان

مهدی مقدم از راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی با بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های مساجد و همکاری پیشکسوتان قرآنی خبر داد و گفت: این طرح از ماه رمضان در چند استان کشور مانند فارس، تهران، خراسان رضوی و... اجرا می‌شود.

مهدی مقدممهدی مقدم، معاون فرهنگی ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد گفت: در زمینه فعالیت‌های قرآنی شاید کانون‌های مساجد تشکیلات اصلی نباشد اما هر جایی که احساس شود کمک کانون‌ها، فضای قرآنی مسجد را بهبود می‌بخشد ورود خواهیم کرد.

مقدم با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت پیشکسوتان قرآنی در مساجد و کانون‌ها گفت: هر میزان که دستگاه‌های اجرایی در زمینه خدمت به قرآن و مسجد فعالیت کنند کم است؛ لذا کانون‌های مساجد به‌دنبال تحقق فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در ماه رمضان سال گذشته در خصوص ایجاد پایگاه‌های قرآنی هستند.

وی از بررسی کانون‌های قوی برای راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی خبر داد و افزود: از کانون‌های دارای ظرفیت منحصربه‌فرد برای تشکیل پایگاه قرآنی با همکاری پیشکسوتان قرآنی استفاده خواهیم کرد. شیوه‌نامه تدوین شده و شروع این طرح از ماه مبارک رمضان در چند استان کشور نظیر فارس، تهران، خراسان رضوی و... به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد کانون‌های مساجد شیوه تشکیل «پایگاه‌های قرآنی مساجد» را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در محلاتی که چند مسجد وجود دارد شبکه فعالان قرآنی شکل خواهد گرفت و با دعوت از قاری‌های مطرح در یکی از مساجد محله، اعضای دیگر مساجد نیز حضور خواهند یافت تا مسابقه و رقابت بین این مساجد شکل بگیرد

وی در پایان گفت: در یک محدوده جغرافیایی مشخص مساجد قرآنی در ارتباط و رفت و آمد خواهند بود تا نور قرآن کل آن محدوده را فرا گیرد.

انتهای پیام
captcha