ضرورت‌های زمان در مساجد دنبال شود
کد خبر: 4125928
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

ضرورت‌های زمان در مساجد دنبال شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه مساجد به انسجام نیروهای مردمی پرداخته‌اند، گفت: ضرورت‌های زمان در مساجد دنبال شود.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 11 اسفندماه در اجلاسیه کارگزاران مساجد استان فارس که به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با تأکید بر اینکه مساجد به انسجام نیروهای مردمی پرداخته‌اند، گفت: ضرورت‌های زمان در مساجد دنبال شود.

وی با یادآوری نقش مساجد در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ مکانی مانند مساجد قابلیت و این مرکزیت را نداشته است.

قانعی با بیان اینکه مساجد پایگاه شاگردان و پیروان امام راحل شدند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بیانیه گام دوم بر نقش حلقه‌های میانی و نقش جدی کانون‌های مساجد به عنوان یکی از خاستگاه‌های اصلی حلقه‌های میانی تاکید کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین نقش تربیتی مساجد را یادآور شد و گفت: کوچکترین غفلت ولو جزیی به لوس شدن هدف نهایی منجر می‌شود.

حجت‌ الاسلام محمد آقا رضی، امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) مرودشت نیز در این مراسم گفت: بحث اختلاف سلیقه میان ارکان مساجد باعث از دست دادن فرصت‌ها می‌شود لذا تشکیل شورای فرهنگی در مساجد اهمیت دارد، تا با یک اتحاد به سمت اهداف مربوطه بروند.

وی با بیان اینکه دوگانگی و اختلاف میان ارکان مساجد باعث از دست دادن ظرفیت‌ها می‌شود، اهمیت تربیت نسل انقلابی را در مساجد یادآور شد و گفت: باید در مساجد شورای فرهنگی تشکیل بدهیم، چرا که برای دستیابی به اهداف کار فرهنگی لازم است، البته این فعالیت‌ها حمایت مسئولان را هم نیاز دارد و اگر حمایت نباشد کم کم این فعالیت‌ها ضعیف‌تر می‌شود.

آقا رضی تصریح کرد:  پیشنهاد می‌شود یک تیم فرهنگی در هر مسجد تشکیل شود و در شهرستان‌ها و روستاها بر توسعه این فعالیت‌ها نظارت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما می‌گوییم جوانان را باید جذب مسجد کنیم، افزود:: در این خصوص ما باید برای نوجوانان و جوانانی که در فعالیت‌های مذهبی فرهنگی مسجد شرکت می‌کنند امتیازاتی در نظر بگیریم.

انتهای پیام
captcha