شناسایی 170 محله شیراز برای اجرای طرح «مسجدمحوری»
کد خبر: 4125949
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
هاجری خبر داد:

شناسایی 170 محله شیراز برای اجرای طرح «مسجدمحوری»

رئیس کمیته محله‌محوری و مسجدمحوری شورای اسلامی شهر شیراز از شناسایی 170 محله شیراز برای اجرای طرح مسجدمحوری خبر داد و گفت: در این طرح از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات هر محله استفاده خواهیم کرد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیته محله‌محوری و مسجدمحوری شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۱۱ اسفندماه در اجلاسیه کارگزاران مساجد استان فارس که به‌مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در محلات شیراز گفت: ممکن است تمام ظرفیت‌ها در این طرح به کار گرفته نشود.

وی با بیان اینکه در شورای شهر شیراز و با حضور 13 عضو این شورا کمیته مسجدمحوری را راه‌ اندازی کردیم، افزود: تاکنون 170 محله را برای اجرای این طرح در شیراز شناسایی کردیم که ارکان مساجد اعم از کانون‌های فرهنگی، نخبگان و غیره همگی شناسایی شده و مجمع‌هایی با حضور آنان تشکیل شده است.

هاجری با تصریح اینکه در این کمیته 67 کارکرد برای مساجد مدنظر قرار گرفته است که در چند ماه اخیر 17 مورد آن کاربردی شده است، افزود: این کارکردها برای آن است که چگونه مسجد را تبدیل به محور محلات کنیم و هر جا مردم مشکلی دارند، با محوریت مساجد حل شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز به تمهیدات سخت‌افزاری برای مساجد در سطح این کلان‌شهر نیز اشاره کرد و گفت:‌ در شورای شهر مصوب کردیم که مساجد و حسینیه‌ها می‌توانند دو واحد 100 متری یکی برای خادم و دیگری برای عالم بسازند و همچنین مجوز ایجاد فضای 80 متری تجاری و 150 متری کودکستان قرآنی و همچنین احداث سالن چند منظوره فرهنگی و ورزشی برای مساجد و حسینیه‌های شیراز را صادر کردیم.

وی بیان کرد: همچنین در هفته گذشته در جلسه شورای شهر شیراز بررسی کردیم تا طی سه سال در قریب 450 مسجد و حسینیه شیراز فضای 60 متری برای کتابخانه احداث شود.

هاجری با اشاره به مباحث نرم‌افزاری مساجد نیز گفت: در بحث نرم‌افزاری در سال جاری جاری بیش از 120 یادواره شهدای آبروی محله برپا کردیم. همچنین از 63 مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شیراز نیز حمایت کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در ۶ ماه اخیر به مرمت و بازسازی ۱۸۰ مسجد و حسینیه شیراز ورود کردیم که ۴۴ میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است اما هنوز میزان تخصیص آن 5 میلیارد تومان هم نبوده است.

وی با بیان اینکه برای این اقدامات تمام مراحل قانونی را طی کردیم، گفت: امسال مأموریت محرومیت‌زدایی را به عهده گرفتیم که در این راستا 40 محله به عنوان محلات محروم شیراز انتخاب کردیم و برای این کار نیز 510 میلیارد تومان تخصیص دادیم.

هاجری از انعقاد قرارداد برای مرمت و بازسازی 500 منزل نیازمندان در سطح شهر شیراز با قرارگاه احمدبن موسی(ع) سپاه فجر خبر داد و گفت:‌ اگر امروز مساجد و حسینیه‌ها مهجور هستند این مسئله به خودمان بازمی‌گردد. باید به جای خودمحوری، خدامحوری را پیشه کرد و همدل و  همراه بسترهای رشد مساجد را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha