دانشگاه تربیت حافظان قرآن در ۱۵۰ کشور راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4125978
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳
شاهسونی خبر داد:

دانشگاه تربیت حافظان قرآن در ۱۵۰ کشور راه‌اندازی می‌شود

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این مؤسسه با جامعة‌ المصطفی(ص) گفت: این تفاهم‌نامه به منظور همکاری در راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی برای تربیت حافظان قرآن در 150 کشور دنیا منعقد شده است.

حجت الاسلام شاهسونیحجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی‌، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مؤسسه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اقدامات مختلفی انجام داده است، یکی از این اقدامات را انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نهادهای مختلف عنوان کرد.

وی افزود: بیت‌الاحزان همواره به دنبال آن است تا سطح فعالیت‌های خود را در سطح کشور و بین‌‌المللی گسترش دهد و در همین راستا نیز تفاهم‌نامه همکاری با جامعةالمصطفی(ص) منعقد کردیم.

شاهسونی ادامه داد: این تفاهم‌نامه به منظور همکاری در راه‌اندازی یک دانشگاه بین‌المللی برای تربیت حافظان قرآن در 150 کشور دنیا منعقد شده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابراز امیدواری کرد که با همکاری جامعةالمصطفی(ص) فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه بیت‌الاحزان بیش از گذشته توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بیت‌الاحزان در طی سال‌ها فعالیت همواره قرآن‌آموزانی از نقاط مختلف دنیا در مراکز شبانه‌روز حفظ یک ساله قرآن تربیت کرده است، گفت: این قرآن‌آموزان پس از اتمام دوره حفظ کامل قرآن به عنوان سفیران قرآنی در کشورهای خود مشغول به فعالیت می‌شوند.

شاهسونی با تصریح اینکه تاکنون در مراکز شبانه‌روزی از بیش از 16 کشور دنیا قرآن‌آموز جذب کرده‌ایم، گفت:‌ این مسئله بسیار مهمی است که یک مجموعه قرآنی مردمی توانسته است به ویژه از کشورهای عرب زبان که داعیه‌دار آموزش قرآن هستند، قرآن‌آموز جذب کرده که بعد از آموزش به عنوان سفیر قرآنی به کشور خود بازگردند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآن و عترت در پاسخ به اینکه آیا شعبه بین‌‌المللی در بیت‌الاحزان راه‌اندازی شده است،‌ گفت: هنوز به صورت رسمی شعبه بین‌المللی افتتاح نکرده‌ایم اما در عراق یک مرکز تربیت حافظان قرآن با همت قرآن‌آموزانی که در مراکز شبانه‌روزی بیت‌‌الاحزان حفظ قرآن آموزش دیده‌اند، راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha