اعلام زمان برگزاری همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز
کد خبر: 4120788
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

اعلام زمان برگزاری همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز

دبیر علمی همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با بیان اینکه تاکنون سه پیش همایش برای همایش مذکور در شیراز برگزار شده است، زمان برگزاری اختتامیه همایش را اردیبهشت‌ماه 1402 و همزمان با سالروز وفات مرحوم آیت‌الله ایمانی اعلام کرد.

پیش همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز امروز، 19 بهمن در چهارمین پیش همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» که با حضور آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، گفت: تاکنون سه پیش همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با حضور شخصیت‌های ملی و استانی در شیراز برگزار شده است.

وی، آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش را پایان اسفندماه 1401 اعلام کرد و افزود: این همایش در دو عرصه علمی پژوهشی و هنری برگزار خواهد شد که در قسمت علمی جمع‌آوری مقالات را خواهیم داشت و در قسمت هنری نیز فعالیت در رشته‌های شعر، داستان، روایت، خاطره، فیلم کوتاه، اینفوگرافی و نرم‌افزار وعکس خواهد بود.

 حدائق با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به سایت همایش به آدرس https://hamayeshhf.com  ارسال کنند، زمان برگزاری اختتامیه همایش مذکور را اردیبهشت‌ماه 1402 مصادف با سالروز ارتحال مرحوم آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز اعلام کرد.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه قطعاً از نظرات شخصیت‌های بزرگ حوزوی پیرامون یکی از محورهای اصلی همایش که بحث بررسی مبانی انقلابی‌گری از دیدگاه قرآن است، استفاده خواهیم کرد، گفت: امروز هرچه بیشتر و بهتر ضرورت ترویج روحیه انقلابی در جامعه به ویژه در حوزه‌های علمیه احساس می‌شود.

حدائق با اشاره به دغدغه هیئت امنای این همایش به ویژه نماینده ولی فقیه در استان در خصوص احیا و تقویت روحیه انقلابی در میان طلاب و حوزه‌های علمیه گفت: همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» بیان کرد: حوزه علمیه میراثی بزرگ و ارزشمند است که از بزرگان برجای مانده است لذا اکنون حوزه‌های علمیه لازم است به وظیفه خود عمل کنند و از آن سنت حسنه که علما سلف برای آن‌ها به ارث گذاشتند پاسبانی کنند.

وی، موضوع ویژه همایش امسال را سیره علمای فارس در احیای تفکر انقلابی و نقش امامزادگان فارس در احیای تفکر انقلابی اعلام کرد و گفت: برای این دو موضوع جوایزی ویژه در نظر گرفته شده است.

حدائق همچنین با اشاره به محورهای دیگر همایش اظهار کرد: هویت طلبه انقلابی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حوزه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از دیدگاه آیات و روایات و بررسی مبانی انقلابی‌گری از دیدگاه قرآن و روایات از جمله محورهای این همایش هستند.

انتهای پیام
captcha