استقبال کتابداران شیرازی از شهید گمنام
کد خبر: 4108524
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

استقبال کتابداران شیرازی از شهید گمنام

کتابداران کتابخانه‌های عمومی شیراز همزمان با ایام سوگواری فاطمیه برای ساعتی، میزبان پیکر پاک شهید گمنام بودند.

تشییع شهید گمنام، کتابداران شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیین تشییع و بدرقه پیکر مطهر شهید گمنام امروز، 29 آذرماه و همزمان با ایام سوگواری فاطمیه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی انجام و پیکر مطهر این شهید والامقام بر دستان شماری از کتابداران استان تشییع شد. در این مراسم مدیرکل، معاونان، کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز حضور داشتند.

روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در حاشیه این مراسم با اشاره به مقام والای شهدا گفت: شهدای جنگ تحمیلی در برهه‌ای از زمان بدون هیچ‌گونه خودنمایی جان خود را بر دست گرفته و به دفاع از میهن پرداختند که ایران اسلامی به جانفشانی همه جوانان غیور خود در جنگی نابرابر نیاز داشت. حاصل جانفشانی‌های شهدا بود که علی‌رغم هشت سال جنگ تحملیی، دشمن نتوانست ذره‌ای به خاک، مردم و اعتقادات این کشور خدشه وارد کند.

وی با بیان اینکه شهدا آبروی مردم و کشور هستند، گفت: برخی از شهدا گرچه گمنام به میهن باز می‌گردند؛ اما در نزد پروردگار خود خوشنام‌ترین انسان ها هستند و امیدوارم شهدا برای همه ما شفیع باشند.

منوچهری ادامه داد: در مدت اخیر توفیق حاصل شد و به دیدار جمعی از خانواده شهدا رفتیم. هنوز بسیاری از مادران و خانواده شهدا چشم انتظار بازگشت جوانان خود هستند؛ بازگشت شهدا باعث خوشنودی همه مردم ایران به ویژه خانواده‌های معزم شهداست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تاکید بر اینکه احترام و گرامیداشت یاد شهدا وظیفه همه مردم و مسئولان است، گفت: تا جایی که افتخار داریم باید تلاش ها و جانفشانی‌های شهدا را پاس بداریم و ارزش و منزلت حماسه دفاع مقدس را حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. تبیین حماسه دفاع مقدس به ویژه برای نسل جوان رسالت ماست.

منوچهری با اشاره به فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در حوزه شهدا اضافه کرد: در مجموعه کتابخانه‌های عمومی هم شهید کتابدار داریم و هم برخی از اعضای کتابخانه‌های عمومی به درجه شهادت نائل آمدند. همچنین برخی از کارمندان این مجموعه از جمله ایثارگران هستند که این افتخار بزرگی برای کتابخانه‌های عمومی است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در جهاد تبیین و در راستای آموزش مردم تلاش می‌کنند، گفت: کتابخانه‌های عمومی نیز بنا بر رسالت خود همواره در راستای حفظ آرمان‌های شهدا پیشگام و پیشتاز است. بسیاری از کتابخانه‌های عمومی در استان به نام شهدا یا شهدای گمنام نامگذاری شده است. همچنین کتاب‌هایی در حوزه شهدا و دفاع مقدس در تمامی کتابخانه‌های عمومی موجود است.

بنا بر این گزارش، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک و مطهر ۱۱۱ شهید هشت سال دفاع مقدس صبح پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در میان استقبال مردم آبادان و خرمشهر، از طریق آبراه اروندرود وارد کشور شد.

بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است. این در حالی است که پیکر مطهر ۹ شهید برای تشییع به استان فارس وارد شده است.

انتهای پیام
captcha