هزینه کردن برای قرآن سرمایه‌گذاری است
کد خبر: 4104750
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸

هزینه کردن برای قرآن سرمایه‌گذاری است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه بسیاری از خرج‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است، یکی از این موارد را هزینه کردن برای قرآن عنوان کرد و گفت: در حوزه قرآن هرچقدر هزینه کنیم، کم است.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 14 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه پایه هر آموزش قرآن برای سطوح بالاتر، روخوانی و روان‌خوانی است، گفت: افراد باید ابتدا به روخوانی و روان‌خوانی قرآن تسلط داشته باشند و بعد وارد مراحل بعدی اعم از حفظ و تفسیر و تدبر شوند و نمی‌شود که کسی تفسیر قرآن بداند اما قرآن را اشتباه بخواند یا حافظ قرآن باشد اما در قرائت قرآن اشتباه داشته باشد که متأسفانه این مورد را زیاد مشاهده می‌کنیم و بعضاً در برخی از مؤسسات در گذشته افرادی را برای دوره‌های حفظ قرآن پذیرش می‌کردند که به روخوانی قرآن تسلط نداشتند لذا حافظانی تربیت می‌کردند که قرآن را اشتباه می‌خواندند.

وی اهمیت اجرای طرح نهضت قرآن‌خوانی در ادارات را یادآور شد و گفت: قطعاً برگزاری چنین طرحی و دوره‌ای دارای تأثیرات فردی و جمعی است. بسیاری از خرج‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. حداقل اتفاقات اخیر به ما نشان می‌دهد که اگر در این بخش سرمایه‌گذاری انجام داده بودیم شاید برخی از این اتفاقات رخ نمی‌داد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با تأکید بر اینکه در حوزه قرآن هرچقدر هزینه کنیم، کم است، گفت: اگر بتوانیم تمام کارکنان دولت و دستگاه‌های مختلف با آموزه‌های قرآن آشنا کنیم قطعاً بسیاری از آسیب‌ها در جامعه برطرف می‌شود.

موسوی با اشاره به اجرای طرح نهضت قرآن‌خوانی در ادارات این استان گفت: در حوزه کارکنان دولت نخستین حرکت جدی در حوزه قرآن در استان فارس شکل گرفته است.

وی افزود: برگزاری این دوره به معنای آن نیست که کارکنان دولت با قران بیگانه هستند بلکه بسیاری از آنان در طول سال‌های گذشته این دوره را گذرانده‌اند اما این طرح اهداف متعالی را در نظر دارد که برای شروع کار نیاز است که اطمینان حاصل شود که  افراد جامعه هدف طرح در مباحث روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم تسلط کامل دارند ضمن اینکه اکثر کارکنان دولت روخوانی را به خوبی انجام می‌دهد اما به لحن فارسی نه عریب لذا یکی از برنامه‌ها همین است که دوره‌هایی برگزار شود تا قرآن خواندن به لحن عربی آموزش داده شود.

موسوی با بیان اینکه 31 روز است که این طرح در استان آغاز شده است، گفت: 16 نفر از اساتید قرآنی استان شامل 8 نفر آقا و 8 نفر بانو مشغول به برگزاری آزمون‌های تعیین سطح هستند و تاکنون 80 ساعت در حوزه بانوان و 85 ساعت در حوزه آقایان آزمون تعیین سطح برگزار شده است.

وی با یادآوری اینکه برای برگزاری دوره آموزشی از ظرفیت اساتید بیشتری استفاده خواهیم کرد، گفت: البته افرادی بودند که سطحشان بسیار بالاتر از آزمون بوده است و این افراد می‌توانند گواهی هر دو دوره را دریافت کرده و نیازی به حضور در کلاس‌های آموزشی ندارند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: کلاس‌های در دو گروه 14 ساعته شامل 14 ساعت روخوانی و 14 ساعت روان‌خوانی و به صورت هفته‌ای یک ساعت برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا ماه رمضان گام نخست طرح به اتمام برسد.

موسوی در پایان سخنان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود گام اول این طرح تا ماه رمضان، نیمه اول سال 1402 گام دوم و نیمه دوم سال 1402 گام سوم طرح مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha